Aerox normaal / groot licht schakelaar omgedraaid?

Rens2002

Well-Known Member
Bij mijn Aerox is mijn normaal licht vele malen feller dan mijn groot licht. Als ik mijn schakelaar (die aan de linkerkant van je stuur) op normaal licht heb staan dan brand de koplamp echt enorm fel, en als ik em dan op groot licht zet (dan gaat dat blauwe ledje in je dashboard ook branden) is ie een stuk minder fel. Het lijkt me dus dat het precies omgedraaid is, alleen dit is erg vreemd, omdat ik die schakelaar ff heb opengemaakt, en de draadjes zitten mooi vastgesoldeerd. Ze zijn dus volges mij nooit losgeweest. Hoe kan dit komen en hoe zet ik het weer normaal? :)
Volgens mij is het bij Aerox ook dat je maar 1 koplamp hebt, en dat ie bij groot licht feller brand, am I right?
 
Advertisement - register to remove this

Als de spreiding van het licht niet juist is of je vind het niet fijn dan kun je dit veranderen door aan die schroef te draaien die onder je voorlicht zit. Gewoon een kruiskop schroevendraaien en dan kun je je lichtbundel afstellen

Mzzls
 
grootlicht is echt wel feller dan dimlicht op aerox, normaal gesproken! Of mijne en die van me 2 broertjes moeten allemaal verkeerd staan! misschien heb je de draadjes bij het lampje zelf wel omgedraaid!
 
Originally posted by Chiel
misschien heb je de draadjes bij het lampje zelf wel omgedraaid!

Er staat toch dat hij dat niet heeft gedaan. En zo iets doe je echt niet zonder ergenis in je slaap of zo. Hij heeft hem open gehad en ze zaten netjes vastgesoldeerd, lezen |( 8P
 
[offtopic]Hoe zit dat met aeroxen. die hebben een soort lampjes ook helemaal in de hoeken boven aan de koplamp zeg maar, dat is bij een vriend van me blauw ( hij heeft hem zo gekocht )[offtopic]
 
Originally posted by boekzippie
dat zijj je stadlichten en als ze blauw zijn zitten er een soort van rubbere blauw condoompjes over heen

Dat hoeft helemaal niet.

Ik heb mijn stadlichtjes in het rood en dat doe je gewoon met lampenverf. Dus kun je veel meer kleuren hebben. Hiervoor had ik de lampjes blauw geverfd maar dat hadden de meeste al dus heb ik ze rood gemaakt. Echt masterlijk dus!
 
Originally posted by Rens2002
Iemand anders vertelde me dat het gloeidraad van groot licht in de lamp misschien was opgebrand ofzoiets? lampje vervangen misschien? Hoe duur is zo'n lampje ongeveer?

Volgens mij niet meer dan 5 €. Je kunt ook xenox gas lampen kopen. Volgens mij even duur maar ziet er veel mooier uit met die blauwe gloed erin. Ik ga ze waarschijnlijk morgen halen dan weet ik de exacte prijs.
 
Originally posted by bAEROX
Volgens mij niet meer dan 5 €. Je kunt ook xenox gas lampen kopen. Volgens mij even duur maar ziet er veel mooier uit met die blauwe gloed erin. Ik ga ze waarschijnlijk morgen halen dan weet ik de exacte prijs.



ja die namaak dingen echte xenox gas lampen zijn wel wat duurder en volgens mij niet eens voor scoots
 
Originally posted by boekzippie
ja die namaak dingen echte xenox gas lampen zijn wel wat duurder en volgens mij niet eens voor scoots

Nou je kunt ze gewoon bij de scooterdealer kopen hoor. Zijn goed geschikt voor scooters heeft ook in de scootin gestaan. Niet dat dat altijd betrouw baar is maar dit volgens mij wel hoor.
 
Originally posted by bAEROX
Er staat toch dat hij dat niet heeft gedaan. En zo iets doe je echt niet zonder ergenis in je slaap of zo. Hij heeft hem open gehad en ze zaten netjes vastgesoldeerd, lezen |( 8P

IK zei bij het lampje, dus in je koplamp-unit, NIET bij de schakelaar! LEZEN!!:p
 
Originally posted by Chiel
IK zei bij het lampje, dus in je koplamp-unit, NIET bij de schakelaar! LEZEN!!:p

Ook dat doe je niet prongelijk, trouwens dan gaat volgens mij ook niet het blauwe lampje in je dashboard branden dat gebeurd alleen als de schakelaar omgedraait word
 
Me broertje had het bij ze achterlicht, ze remlicht en normale licht waren omgedraaid, vraag me niet hoe, maar nadat ie een nieuw lampje erin deed was het over! Dat bedoelde ik eigelijk!!
 
Back
Top