Aerox nieuwe cilinder slaat af

Br Aerox

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb sinds kort een Aerox en ik heb de cilinder vervangen voor een 50 cc minarelli LC.
Verder zit er een 17,5 dell orto met een sproeier 78 op. En een terugloop uitlaat waar ik het merk niet van weet..

Nu was ik aan het rijden en na 2km viel hij uit. Van te voren had ik even bijna geen kracht meer en klonk de scooter een stuk zwaarder.

Wat kan dit zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb er niet echt veel verstand van maar hoe zit het met de smering (2-takt olie)?
Want je verhaal laat me denken aan een warmloper, weet natuurlijk niet of het zo is want is moeilijk in te schatten als je er niet zelf bij bent/was.
Verder is het brandstofmengsel niet te schraal, de sproeier lijkt me erg klein voor een 17.5mm carb.
 
Last edited:
Olie wordt automatisch gemengd via olie pomp. Als hij een andere piston heeft gestoken kan het zijn dat hij die omgekeerd heeft gestoken ( pijltje moet naar uitlaat wijzen ) ook moet de chroom zuiger veer bovenaan zitten. Daarmee beetje meer info wat je veranderd hebt
 
En die sproeier en carb is trouwens veel te groot voor een 50cc. Die maat zet je op een 70 cc bv
 
Back
Top