Aerox nieuwe cilinder probleem (opgelost)

Vanillevlaa

Well-Known Member
Na een vastloper op mijn aerox 50cc, heb ik de cilinder compleet vervangen
Hierbij heb ik de naaldlager ook vervangen.
Ook heb ik de carburateur schoongemaakt en alles even nagelope.
Nu probeerde ik de scooter te starten maar dit duurde lang.
Pas pas als ik beetje gas gaf toen wou hij starten
Hierbij viel hij gelijk stil als ik het gas losliet.
Ook hoor ik heel hard getik van de cilinder kant afkomen.

Ik heb de nieuwe bougie eruit gedraait en die was zwart en nat en ook als ik in het bougiegat keek zat er zwarte natte zooi op de zuiger waar ook een vreemde lucht af komt.

Ben hier een hele middag mee bezig geweest en ik kom er niet meer uit! :s
Iemand die weet wat het kan zijn??
 
Advertisement - register to remove this

Je had een vastloper, heb je wel alle metaaldeeltjes uit het blok gehaald na de vastloper? Soms blijft er namelijk een stuk zuiger of zuigerveer achter wat je lagers niet leuk vinden of je nieuwe cilinder.

Voor de rest kan het zijn dat je de cilinder misschien niet goed hebt gemonteerd. Nat/zwart hoort wel een beetje, maar ook niet te erg. Pakkingen allemaal goed? Geen lekkage?
 
Bij een vastloper moet je soms wel meer doen dan alleen een nieuwe cilinderkit.

Kan zijn dat je krukas (vooral de lagers) een klap hebben gehad. Wat misschien dat geluid veroorzaakt.
 
Ik denk ook dat er wellicht speling op de drijfstang zit.. Mag wel 0.8 mm naar links / rechts, maar niet omhoog.. De drijfstang moet onder het draaien dus netjes in lijn staan en mag dus niet verschuiven.. Als dit gebeurd heb je de kans dat je de zuiger een bepaalde kant op gaat drukken.

En zoals boven gezegd word, kan ook de krukas lagers erbij zijn.. Je moet daarom ook alles eerste controleren voordat je een nieuwe cilinder gaat plaatsen.
 
En over de speling de krukas de paar mm opzij heeft ie netjes maar van voor naar achter heeft hij totaal geen speling dus lijkt mij dat dat wel goed zit?
Ik kan hem ook opzij bewegen over het bigend of hoort dit bij de zijwaartse speling
 
Geen idee hoe ik hier een video kan plaatsen, maar op youtube kwam ik een video tegen waar het getikt ook te horen is alleen bij mij is de tik nog iets harder.

Je kan hier geen video's rechtstreeks naar uploaden, beste is gewoon even via youtube te doen en hier de link te gooien :)

Maar ik zou ook lagers zeggen als ik het filmpje zo hoor.
 
Back
Top