aerox nieuwe 70cc loopt stationair bij volgas

dizziii

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb net een nieuwe 70cc eronder geknalt.

- Stage6 streetrace 70cc
- Sproeier 88
- (ongeveer) 4,5 gr. Rollen
- Originele uitlaat (van Laser, zonder prop)
- Verder alles origineel!

Als ik geen gas geef valt ie uit, als ik volgas geef loopt ie 'net aan' stationair.

Als ik mn luchtfilter eraf haal komt ie vooruit, maar nog niet goed.

Als ik kick heeft ie voldoende compressie naar mijn idee..

Het enigste wat ik heb veranderd is het volgende:
Er liepen 2 slangetjes van de carb. naar de originele cillinder kop.
Die aansluiting zat niet op de nieuwe cillinder kop dus heb ik deze dicht gemaakt..
(Wat me niet echt een oorzaak lijkt te zijn aangezien dit uitkwam bij de koelvloeistof op de cillinder kop. Waarom zou je je carb. willen coolen
confused.gif
)

Iemand een idee waar het aan ligt?

Nog een klein vraagje.. Waarom loopt er een slangetje/kabeltje vanaf de carb. in het zwarte kapje bij de ontsteking?


Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,

Ik heb net een nieuwe 70cc eronder geknalt.

- Stage6 streetrace 70cc
- Sproeier 88
- (ongeveer) 4,5 gr. Rollen
- Originele uitlaat (van Laser, zonder prop)
- Verder alles origineel!

Als ik geen gas geef valt ie uit, als ik volgas geef loopt ie 'net aan' stationair.

Als ik mn luchtfilter eraf haal komt ie vooruit, maar nog niet goed.

Als ik kick heeft ie voldoende compressie naar mijn idee..

Het enigste wat ik heb veranderd is het volgende:
Er liepen 2 slangetjes van de carb. naar de originele cillinder kop.
Die aansluiting zat niet op de nieuwe cillinder kop dus heb ik deze dicht gemaakt..
(Wat me niet echt een oorzaak lijkt te zijn aangezien dit uitkwam bij de koelvloeistof op de cillinder kop. Waarom zou je je carb. willen coolen
confused.gif
)

Iemand een idee waar het aan ligt?

Nog een klein vraagje.. Waarom loopt er een slangetje/kabeltje vanaf de carb. in het zwarte kapje bij de ontsteking?


Alvast bedankt!

de carburateur word ook niet gekoeld maar juist verwarmd , dit omdat s'winters de kans op bevriezing bestaat , wat ook regelmatig gebeurd waardoor het gas kan blijven hangen , en de scooter steeds slechter gaat lopen door ijsvorming onder de gasschuif..

de koppakking kan zelfs kapot gaan hierdoor!!

maar als het erop zit kun je het natuurlijk niet aansluiten , wat je niet hoeft te doen is de aansluiting op de carb dicht te maken , die kan gewoon open blijven.

wat voor type carb. zit er op? met handchoke of met autochoke? en met prop in het filter of zonder?

zuiger wel goed gemonteerd?
 
Sorry voor het inbreken in dit topic.

Melf, kan het dus geen kwaad om de 2 nippels van carb verwarming(aan de carb zelf) open te laten, dus niet een slangetje erop.

Gaat hij dan geen troep aanzuigen/komt er geen troep in?
 
Is niet aangesloten op het aanzuig gebeuren, anders zoog je scooter toch KVS met je mengsel mee aan. Dan kreeg je een lekker wit rookgordijn achter je scooter en moest je dagelijks je KVS bijvullen

Of er in die twee kleine gaatjes rotzooi gaat komen, weinig kans, maar ik vind het zelf gewoon netter om er even een loos slangetje tussen te laten lopen (van de ene naar de andere), al was het maar zodat je er nooit meer naar om hoeft te kijken.
 
Back
Top