Aerox niet meer af te stellen

Quincy214

New Member
Goedenavond ,

Ik ben nu al zon 3 weken bezig met mijn Aerox af te stellen omdat deze 3 weken terug ineens kracht begon te verliezen.

Ik heb mijn aerox als eerste gecontroleerd bij de zuigerveren/cilinder, de zuigerveren waren aan vervanging toe, net als de zuiger maar de cilinder was nog in topconditie.

Hierna mijn carburateur opnieuw afgesteld en de scooter heeft het een week prima volgehouden.

Toen ineens te weinig benzine?! Ik ben toen meteen uitgegaan van valse lucht ergens rond de cilinder of spruitstuk maar na meermaals controleren met zowel koud als warm blok nergens valse lucht kunnen vinden.

Erna carburateur losgehaald en helemaal schoongemaakt (was vrijwel helemaal schoon toen ik hem open maakte, maar oke).
Inmiddels van sproeier 72 naar 82 gegaan en t loopt nog niet super (inhouden met optrekken uit stilstand en gashervatten op lage toeren).

dus al met al heel veel tijd besteed aan het afstellen van de carburateur, maar eigenlijk niet heel erg veel opgeschoten. Het lijkt mij ook niet echt goed dat er ineens een 10 maten grotere sproeier in moet?

Ik hoop dat iemand hier een oplossing/tip heeft die mijn probleem kan verhelpen want ben er nu zo wel klaar mee met het gokken naar wat het nou lan veroorzaken

Ik zal hieronder fv mijn setup vermelden.

Alu power 1 cilinder
Dellorto 12mm carb elektrische choke
Sproeier 82
Power 1 vario 5.5gram rollen
Witte drukveer Malossi
Originele koppeling + omega goude trekveren
Originele uitlaat ontgrensd
 
Advertisement - register to remove this

Nu vanochtend heb ik er weer n probleem bij!!:D gewoon starten fv laten lopen, wegrijden ook prima. Ben ik de straat nog niet uit en de scooter stopt er weer zomaar mee:mad:.
Gisteravond ding afgesteld en nergens last mee/van. Reed goed en genoeg benzine. Maar nu gaan juist de toeren omlaag als ik gas geef?
 
Als je oude cilinder er gaar eruit gezien had dan was de rest van het blok ook denk ik in een niet zo beste staat..

Ik weet niet hoeveel kilometers je ermee gereden heb , want waarschijnlijk ben je dan zo ver dat je beter je blok opnieuw kan opbouwen..

Ik denk dat je op ze minst nieuwe krukas keeringen zal moeten plaatsen (je oude zullen vast wel versleten zijn) Maar als je blok al 25000km+ gezien hebt kan je beter ook meteen de krukas lagers en eventueel ook de krukas vervangen.. Daarnaast controller het membraan op slijtage (dat ding mag op geen enkel punt licht laten door schijnen)

Daarnaast is het handig om de benzine tank eens schoon te maken, er komt nog wel eens wat troep in het vaccuum kraantje te zitten en dan gaat de boel dicht zitten
Even een paar nieuwe leidingen aan leggen is vaak ook een goed idee (benzine en vacuum)
 
Als je oude cilinder er gaar eruit gezien had dan was de rest van het blok ook denk ik in een niet zo beste staat..

Ik weet niet hoeveel kilometers je ermee gereden heb , want waarschijnlijk ben je dan zo ver dat je beter je blok opnieuw kan opbouwen..

Ik denk dat je op ze minst nieuwe krukas keeringen zal moeten plaatsen (je oude zullen vast wel versleten zijn) Maar als je blok al 25000km+ gezien hebt kan je beter ook meteen de krukas lagers en eventueel ook de krukas vervangen.. Daarnaast controller het membraan op slijtage (dat ding mag op geen enkel punt licht laten door schijnen)

Daarnaast is het handig om de benzine tank eens schoon te maken, er komt nog wel eens wat troep in het vaccuum kraantje te zitten en dan gaat de boel dicht zitten
Even een paar nieuwe leidingen aan leggen is vaak ook een goed idee (benzine en vacuum)


Bedankt eurokit voor je reactie,
Ik heb toevallig gisteravond mijn tank helemaal doorgespoeld/gespoten en mijn vaccuumkraantje vervangen.
Mijn keerringen ga ik vanavond controleren net als de bougiekleur.

Mijn membraan is nog helemaal perfect, deze heb ik al gecontroleerd. Mijn cilinder was ook nog helemaal krasvrij. Deze setup heeft ook nog lang geen 25000km er op zitten omdat er eerst een 70cc op lag met andere krukas etc.

Ik ga dus vanavond meteen mn keerringen controleren en dan laat ik het weten!
 
@eurokit

Net fv de boel losgehaald, de krukaskeerringen lekken niet, dus neem aan dat zolang deze geen valse lucht doorlaten ze nog wel mee kunnen. Of is het raadzaam deze uit voorzorg te vervangen?
 
Hmm... Probleem had ik ook een keer met mijn speedfight. En als ik tijdens het rijden mijn vinger op de luchtfilter poort deed zodat deze minder lucht kreeg, schoot ik er als een raket vandoor! Weet niet hoe simpel je dat kan bij een Aerox tijdens het rijden?! Maar toen ging ik groter in sproeier en was het goed. En kon ik langzaam de boel opnieuw goed afstellen :) maar bij mij was de membraan ook niet 100% dicht wat jij al gecontroleerd hebt :)
 
Hmm... Probleem had ik ook een keer met mijn speedfight. En als ik tijdens het rijden mijn vinger op de luchtfilter poort deed zodat deze minder lucht kreeg, schoot ik er als een raket vandoor! Weet niet hoe simpel je dat kan bij een Aerox tijdens het rijden?! Maar toen ging ik groter in sproeier en was het goed. En kon ik langzaam de boel opnieuw goed afstellen :) maar bij mij was de membraan ook niet 100% dicht wat jij al gecontroleerd hebt :)

Bedankt voor je reactie,
Ik heb dat zojuist ook geprobeerd en wat denk je. Ik kon het hele aanzuigstuk dichthouden met mn vinger, en de scooter bleef gewoon lopen!
Mn luchtfilter was dus gewoon aan de zijkant lek!!
Meteen een nieuwe er op gezet en de scooter liep weer als een zonnetje zonder uit te vallen!
Mijn probleem is bij deze opgelost!
Thanks voor de moeite iedereen!!
 
Bedankt voor je reactie,
Ik heb dat zojuist ook geprobeerd en wat denk je. Ik kon het hele aanzuigstuk dichthouden met mn vinger, en de scooter bleef gewoon lopen!
Mn luchtfilter was dus gewoon aan de zijkant lek!!
Meteen een nieuwe er op gezet en de scooter liep weer als een zonnetje zonder uit te vallen!
Mijn probleem is bij deze opgelost!
Thanks voor de moeite iedereen!!

Aah goed om te horen :) mooi dat het gelukt is! Veel plezier met touren
 
Back
Top