Aerox motor slaat niet aan.

NiickAerox

Well-Known Member
hallo,

ik heb voor een tijdje terug een rox gekocht uit 2005. paar weken op gereden, reed goed. vorige week reed is 's ochtends naar school toe en hij stopt er mee. hij stopte er niet in een keer mee, eerst begon hij te haperen (alsof de bougie onregelmatig vonkt). ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg hem niet weer aan het lopen.

wat ik al heb gedaan/gecontrolleerd:
- naar bougie gekeken (vonkt gewoon, kan zo niet zien of het een zwakke of een sterke vonk is)
- carburateur schoongemaakt (zat eigenlijk amper vuil in)
- membraam gecontrolleerd (was niks mis mee)
- nieuwe benzinekraan er op gezet (ik dacht dat de oude stuk was maar dit bleek later toch niet zo te zijn)
- cilinder er af gehad. zuiger, zuigerveren, drijfstang enz. was allemaal nog goed. de hij heeft ook wel compressie
-cdi op de rox van een maat van me geprobeerd en was niks mis mee.
-uitlaat er af gehad, zat geen olie ofzo in

verder;
-een dag voordat hij er mee stopte heb ik hem gewassen met een hoge druk reiniger. ik heb hem daarna in de garage gezet zonder dat ik hem heb laten lopen. maar hij startte 's ochends wel gemakkelijk.
-hij krijgt dus benzine en hij vonkt. toch geeft hij geen kick als ik hem probeer te starten (zowel elektrisch als met kickstarter). als hij nou een zwakke vonk zou hebben dan zou hij toch slecht of onregelmatig moeten lopen? maar hij doet dus helemaal niks.
-zou het een probleem met de ontsteking of iets anders elektrisch kunnen zijn? daar heb ik namelijk helemaal geen verstand van.

is er iemand die mij uit de brand kan helpen en enig idee heeft hoe ik mijn probleem kan oplossen?

grts,
Nick
 
Advertisement - register to remove this

waar heb je met de hogedruk allemaal op aan het spuiten geweest? het is namelijk niet echt slim dat te doen, beter kan je gewoon kuisen met oude vot en emmertje, zeker nergens water op morsen wat elektronisch is.
 
Even nieuwe bougie en -dop en -kabel erop. Als je geluk hebt is het daarmee klaar. Kost ook het minst om te proberen (eenk eer €10,- samen)
 
UPDATE

ik ben er achter gekomen wat misschien het probleem is. de benzine komt wel in de carter maar blijft daar liggen. de bougie wordt niet nat, er ligt dus een laag benzine achter de zuiger (dus in de carter). ik dacht eerst dat de oorzaak hiervan een slechte pakking bij de membraam was, zodat er zegmaar lucht in plaats van benzine aangezogen wordt naar de bougie. maar ik heb hier een nieuwe pakking tussen gezet en probleem is niet opgelost.

maar ik heb nog iets ontdekt. de accu staat helemaal bol. ik heb hem laatst een keer een nacht laten opladen en de volgende ochtend stonk het helemaal in de garage. ik denk dus dat die kapot is. kan het zijn dat er een soort van kortsluiting in de accu zit?
 
bedoel je nu een druppellader of echt een batterijlader? ik hang een batterij nooit langer dan 10 a 20min er aan,(batterijlader) als het wat warmer weer is zelfs minder. als je hem er te lang aanhangt hoor je bij een zuur batterij hem een beetje borrelen, denk dat dat bij jou er gewoon uit is gelopen ofzo?
 
ja een echte batterijlader, was misschien niet zo slim geweest.:)
volgensmij is het probleem nu echt dat de benzine wel in het carter komt, maar niet bij de bougie. als ik de membraam er uit haal en de kickstarter langzaam naar beneden duw kan ik zien dat er zegmaar een plas benzine ligt.

toch blijft de bougie gewoon droog, hoe vaak ik ook kick- of de elektrische starter probeer.

iemand die dit probleem een keer heeft gehad of weet wat de oorzaak is?

grts;)
 
ik heb dit probleem nu ook. al naar de dealer gebracht hebbe nog steeds niks gevonden ze zijn nu al 3 dage bezig. schiet echt niet op.
 
Back
Top