aerox moet wat harder;p

sjors stoel

Well-Known Member
ik heb nu al een tijdje een aerox maar vind wel dat ie wat harder mag,


ik heb er een niewe yasuni r black edition onder gezet aflaten stellen ( ben ik nog niet echt tevreden mee als ik me vinger bvb in me uitlaat stopt is ie nat en vies ( als ik het goed heb krijgt hij dan teveel benzine ? kleinere sproeier? weet op het moment me sproeier niet want ik heb hem laten afstellen voor het gemak ;p maar dat kan ik uiteraart wel opzoeken) dust ik wil hem wat harder laten lopen hij loopt nu een goeie 70 km/h met me yasuni r voor de rest niet veel verandere op rolletjes enz maar ik vind dat er wel wat meer por achter mag iemand sugestie`s?

en uiteraart de begrenzer uit me uitlaat en lucht filter gehalen.
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk zit er in je uitlaatdemper nog een begrenzer (meeste scooterzaken weten dit niet, of laten hem voor het gemak lekker zitten). En anders hebben ze hem gewoon heel erg slecht afgesteld, want dit moet zeker harder lopen.

En je zou voor het mooie een racevario kunnen monteren, dan blijft je toerenverloop stabieler. De originele vario van een Aerox is bij hogere toerentallen namelijk niet super.
 
Waarschijnlijk zit er in je uitlaatdemper nog een begrenzer (meeste scooterzaken weten dit niet, of laten hem voor het gemak lekker zitten). En anders hebben ze hem gewoon heel erg slecht afgesteld, want dit moet zeker harder lopen.

En je zou voor het mooie een racevario kunnen monteren, dan blijft je toerenverloop stabieler. De originele vario van een Aerox is bij hogere toerentallen namelijk niet super.

Waar zit die dan ongeveer ?? Achter de steen wol ofzo? Of bij het uiteinde??
 
Je vario kun je er niet uit laten, dan kom je niet vooruit. Jij bedoeld de varioring, maar die is er hopelijk al uit voor je, anders rij je nu rond met overtoeren op topsnelheid.

En die 2e begrenzer zit op het begin van je demper, hier een foto:

uitlaat-1.jpg


uitlaat-2.jpg
 
en de afstelling kun je misschien nog aan werken , de meeste scooterzaken gaan voor zekerheid , en niet het laatste beetje topsnelheid , wat ook zeer verstandig is.

als je echt het laatste beetje eruit wilt halen zul je iig de boel optimaal moeten afstellen , het meeste zit in de vario. de carburateur kun je meestal wel iets beter afstellen maar houd wel de bougiekleur GOED in de gaten , iets te groot is niet erg 1 of 2 maatjes ,maar te klein gaat niet goed!!

verder zou ik in een Minarelli horizontaalblok een andere vario wel aanraden , de std vario loopt vaak wel redelijk , maar om het geheel net iets beter te laten lopen en vooral het langer goed te laten lopen is het toch beter om een goeie variateur te nemen.
 
oke ga vanmiddag kijken hoe het zit met me vario ring ben toch aan het twijfelen of hij er uit is ook kijk ik dan even voor de begrenzer in me demper . bedankt voor de reactie ik laat nog wel wat horen
 
Zit er in, 99% zeker.

En je hoeft die dempwol niet eruit te halen. Als je je demper van je uitlaat af trekt en in het gat kijkt zie je al of die begrenzer erin zit of niet.
 
Uitboren of met een dremeltje het lasje kapot slijpen totdat het pijpje los komt te zitten (kan zijn dat je het laatste stukje een beetje moet wrikken met een schroevendraaier zodat het laatste beetje van de lasnaad kapot knapt).
 
is er uit manier (gewoon hard geramed tot dat ik erachter kwam dat ik gewoon de lasnaade door kom zagen/ slijpen ;p maar is gelukt

ga vanmiddag ff kijken voor de vario ring

en als ik nouw een race vario koop scheelt dat veel in optrekken? (top snelheid bijna niet zeker?)
 
Back
Top