Aerox Mk prorace2 hapert na 5 minuten

Aerox_Renk

New Member
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn aerox. Als ik de scooter start en ga rijden, gaat die als de brandweer. Als ik hem na een paar minuten opentrek trekt hij door tot ongeveer 60km/h, dan valt hij even dood, soms na gas los doet hij het weer even kort en ga ik iets harder. Als ik daarna vanaf stilstand weg wil rijden hapert hij heel erg, maar hij maakt niet genoeg toeren om aan te grijpen.

De setup is:
- Metrakit prorace 70
- Yasuni c20
- Keihin 28mm vlakschuif (originele)
- Twin-air filter
- Malossi membraam
- Malossi binnenrotor met eeprom
- Overrange kit
- MHR vario (nieuw want de vorige zat door dit probleem vol met groeven)
- 4g rollen
- Stage 6 koppeling met rode drukveer
- 13/44 vertanding
- Stage 6 subframe (carb naar achter)

Ik heb vanaf de carburateur alles uit elkaar gehaald en moet vloeibare pakking gemonteerd, squish afgesteld, ontsteking op 2,25mm voorontsteking, andere bougie en hoofdsproeiers geprobeerd.

Helaas is mijn probleem nog steeds niet verholpen. Het begint telkens na 5 minuten rijden en kom dan echt niet meer van mn plek. Hebben jullie een idee?
 
Advertisement - register to remove this

Zou het kunnen dat hij bijvoorbeeld gewoon te rijk loopt zodra hij op bedrijfstemperstuur is? Ik was eergister een stukje voetpakking kwijt en toen had ik het probleem van haperen bij optrekken niet (maar hij viel wel uit bij een tijdje volgas)
 
Mocht iemand het toch lezen, ik heb vorig jaar het luchtfilter vervangen. De Twin-Air die erop zat was vuil. De Twin-Air die ik kocht was een stuk kleiner, maar ik dacht: "het is foam, dat houdt toch niks tegen". Gister het oude filter schoon gemaakt en erop gezet, probleem verholpen. Blijkbaar verzoop ik hem door te weinig lucht.

Na het afkoelen reed ik naar huis en checkte mijn bougie, die was altijd bruin wit of zwart afhankelijk van de sproeier die ik probeerde.

Probleem is nu opgelost
 
Back
Top