Aerox (mina) blok total loss

Isseybor

AEROX
Goedeavond,

Vandaag reed ik samen met een vriend van me op mn aerox en ineens een ratteltje en scooter valt uit. Ik probeer hem toch te starten startmotor draait rond. Helemaal naar huis gelopen en carterkap open gemaakt niks aan de hand. Compressie gevoelt helemaal niks. Cilinder eraf en ja hoor totale ravave. Zoals te zien is op de fotos is dit heel erg extreem. Is niks meer van over van m'n Malossi 70 en m'n pen 12 krukas. Gebruikte een verloop lager naar p10. Wat is de oorzaak denken jullie.

-geen olie
-pistonpen clipje
-naaldlager
 

Attachments

  • Snapchat-1876831225.jpg
    Snapchat-1876831225.jpg
    103.3 KB · Views: 31
  • Snapchat-629364221.jpg
    Snapchat-629364221.jpg
    189.3 KB · Views: 31
  • Snapchat-2137731506.jpg
    Snapchat-2137731506.jpg
    175.2 KB · Views: 31
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk bij piston pen lager fout gegaan.

Kan ook zijn dat het oog van de drijfstang helemaal is uitgelopen / uitgesleten.. Is er meer speling erop gekomen.. Zuiger gaat niet meer recht in de cilinder en toen kapot gelopen...

Anders vind ik het ook raar dat de small end ook gescheurd is.

Drijfstang aan boven kant lijkt ook een beetje getordeerd te zijn (is niet meer geheel recht meer)
 
Alles is 2 maanden oud en was helaas ook geen goedkope krukas. Ik gebruikte clipjes met 2 ogen denk dat daar de oorzaak heeft gelegen of het small end lager dat ineens ontplofte maar geen gekke geluiden gehoord vooraf. Gebeurde echt ineens.

Eurokit drijfstang is inderdaad ook krom.
De beschadingen die je verder ziet zijn van de ijzerstukjes die rond zijn gevlogen. Heel de pistonpen en naaldlager zijn namelijk verdwenen
 
Zooo, dat is een geweld geweest in de cilinder.
Als ik onderstaande foto bekijk zie ik iets dat lijkt op koelvloeistof. (rood kader).
Dus als er veel koelvloeitstof in je cilinder zat zou dit kunnen duiden op een hydrolock.

1672327500612.png
 
Alles is 2 maanden oud en was helaas ook geen goedkope krukas. Ik gebruikte clipjes met 2 ogen denk dat daar de oorzaak heeft gelegen of het small end lager dat ineens ontplofte maar geen gekke geluiden gehoord vooraf. Gebeurde echt ineens.

Eurokit drijfstang is inderdaad ook krom.
De beschadingen die je verder ziet zijn van de ijzerstukjes die rond zijn gevlogen. Heel de pistonpen en naaldlager zijn namelijk verdwenen
Deze gebruikte ik altijd.
Nooit een probleem gehad.
Ook niet op sprintsetups.
Wellicht een curieus naaldlager, maar achteraf is alles lastig zeggen.
Post automatically merged:

Zooo, dat is een geweld geweest in de cilinder.
Als ik onderstaande foto bekijk zie ik iets dat lijkt op koelvloeistof. (rood kader).
Dus als er veel koelvloeitstof in je cilinder zat zou dit kunnen duiden op een hydrolock.
Dat karton ligt op de grond onder de scooter.
 
Alles is 2 maanden oud en was helaas ook geen goedkope krukas. Ik gebruikte clipjes met 2 ogen denk dat daar de oorzaak heeft gelegen of het small end lager dat ineens ontplofte maar geen gekke geluiden gehoord vooraf. Gebeurde echt ineens.
Of je nu een simpele Doppler krukas of een titanium mhr team krukas hebt maakt geen reet uit is mijn mening. Wat ik alleen niet snap ik waarom je een pen 12 zuiger in een pen 10 krukas hebt gemonteerd met zo'n verloopje. Pen 12 krukas is sowieso al sterker en als je toch het hele spul uit elkaar hebt gehad vraag ik me af waarom?

Heb zelf ook weleens een uitgelopen c clip gehad op hoge snelheid maar een krukas of zuiger heb ik zelf nog nooit zo ver kapot gekregen.

Zou natuurlijk ook "gewoon" hele dikke vette pech kunnen zijn
 
Of je nu een simpele Doppler krukas of een titanium mhr team krukas hebt maakt geen reet uit is mijn mening. Wat ik alleen niet snap ik waarom je een pen 12 zuiger in een pen 10 krukas hebt gemonteerd met zo'n verloopje. Pen 12 krukas is sowieso al sterker en als je toch het hele spul uit elkaar hebt gehad vraag ik me af waarom?

Heb zelf ook weleens een uitgelopen c clip gehad op hoge snelheid maar een krukas of zuiger heb ik zelf nog nooit zo ver kapot gekregen.

Zou natuurlijk ook "gewoon" hele dikke vette pech kunnen zijn
Sorry staat verkeerd in mijn post. Was een p10 zuiger na p12 krukas. Krukas heb ik voor p12 gekozen omdat er in de toekomst een p12 cilinder op kwam. Ik ga nu in iedergval zelf mengen en kijken hoe het verder gaat. Hoop dat ik dit niet nog een keer meemaak.
 
Wat zijn de toekomstige plannen qua setup?
Zelf mengen is toch zeker bij het snellere spul eigenlijk wel een must. Oliepompjes kunnen aardig wat hebben maar uiteindelijk zeggen ze bekijk het maar met al dat geweld
 
Back
Top