Aerox met yasuni R afstellen en prop. Iemand een idee?

David_Groen19

New Member
Hallo,
ik heb een aerox met daar onder een net gemonteerde yasuni R.
Ik heb niks aan het afstellen gedaan wel loopt hij al aardig en trekt geleidelijk op met een top van 65.
nu wil ik graag dat hij wat harder loopt, en zou ik hem toch nog moeten afstellen of kan het dat dit al goed is zonder iets te doen?
De yasuni heeft aan het begin van de uitlaat een soort trechter zitten met daar achter denk ik de prop, die prop heb ik er uitgehaald maar moet dat trechter achtige ding er ook uit gehaald worden?

Alvast bedankt voor uw reactie
mvg David Groen
 
Advertisement - register to remove this

Benieuwd welke "prop" jij er dan uitgehaald hebt...

_20200319_022100.JPG

exhaust-restrictor-1002x665.jpg

Prop:
_20200319_022622.JPG

Dat is alles.
En ja scooter dient na ontgrenzen opnieuw afgesteld te worden: hoofdsproeier, wellicht vario, koppeling...
 
Dus je hebt de prop er al uit begrijp ik...
Begrijp alleen niet waarom je hem er dan nog een keer uit wilt halen :rolleyes:

Moet dat hele trechtertje er uit duss die 2 laspuntjes losmaken?
 
Ik snap je nu :)

Elke prop die ik tot nu toe heb verwijderd uit m'n uitlaten bestaan uit 1 geheel dus ik trek die dingen er als 1 "trechtertje" uit.
Zoals jij het beschrijft heb ik nog nooit een prop hoeven verwijderen. Schijnbaar is de prop bij jouw er maar gedeeltelijk uit en is niet de bedoeling natuurlijk. De gehele prop moet eruit anders is die Yasuni nog steeds begrenst.
Tip: Wat ik altijd doe om te voorkomen dat de prop bij loshalen klem komt te zitten of in de uitlaat valt, is een ijzerdraadje met lus erin laten zakken zodat bij loshalen je de prop altijd weer naar boven kunt halen.
Op de foto is wat je overhoud na het verwijderen.
 

Attachments

  • DSC_0034.JPG
    DSC_0034.JPG
    115.3 KB · Views: 10
Last edited:
Ik snap je nu :)

Elke prop die ik tot nu toe heb verwijderd uit m'n uitlaten bestaan uit 1 geheel dus ik trek die dingen er als 1 "trechtertje" uit.
Zoals jij het beschrijft heb ik nog nooit een prop hoeven verwijderen. Schijnbaar is de prop bij jouw er maar gedeeltelijk uit en is niet de bedoeling natuurlijk. De gehele prop moet eruit anders is die Yasuni nog steeds begrenst.
Tip: Wat ik altijd doe om te voorkomen dat de prop bij loshalen klem komt te zitten of in de uitlaat valt, is een ijzerdraadje met lus erin laten zakken zodat bij loshalen je de prop altijd weer naar boven kunt halen.
Op de foto is wat je overhoud na het verwijderen.
Oke hartellijk bedankt voor uw reacties. Ik zal het 2de deel er ook uithalen.
 
Back
Top