Aerox met dr50 en yasuni r

noelopeenstoel

New Member
hallo,

Ik heb een aerox uit 2011 met een DR50 en yasuni r waarvan de prop in de bocht is verwijdert. Nu heb ik een malossi gele drukveer met omega zilvere trekveertjes erin met 6,9gr rollen. Ik heb ook nog een std carburateur met sproeier 74 erin. Ik heb een polini variateur en polini koppeling.

Zoals al te verwachten is trekt dit voor geen meter, dus is mijn vraag wat de beste richtlijnen zouden kunnen zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Zou eerst een witte drukveer gebruiken (altijd een zo licht mogelijke mee beginnen, dus niet zomaar een gele erin zetten en hopen dat het de goede is)

Rolletjes lijken mij wat te zwaar. Zou rond de 4,5 / 5,0 gram proberen voor een minarelli scooter..

En waarschijnlijk moet je dan ook wat strakkere trekveren erin monteren.

Wellicht dat de sproeier ook iets groter moet...
 
Zou eerst een witte drukveer gebruiken (altijd een zo licht mogelijke mee beginnen, dus niet zomaar een gele erin zetten en hopen dat het de goede is)

Rolletjes lijken mij wat te zwaar. Zou rond de 4,5 / 5,0 gram proberen voor een minarelli scooter..

En waarschijnlijk moet je dan ook wat strakkere trekveren erin monteren.

Wellicht dat de sproeier ook iets groter moet...


De gele drukveer was bij de setup met originele uitlaat met dr50 ook de omega zilvere trekveren behoroden hier toe, ik doe dus niet zomaar een gele drukveer erin.

Ik ga een witte drukveer overigens wel proberen nu u dat zegt. Trekveren denk ik dat ik gele malossi ga proberen want ik heb gezien dat die voor 50cc met terugloop zijn.
 
Kan niet zien hoe lang je de scooter al hebt en welke setup er al eronder zat.. Dat die gele drukveer er al onder zit zegt niks.. Kan ook een originele drukveer zijn die gewoon geel geverft is..

Of de vorige eigenaar kan niet afstellen..

Ik heb op een minarelli of peugeot setup nooit een gele drukveer hoeven te gebruiken.. Dan moet je wel met een wat deftiger setup rijden..


Je moet eerste acceleratie problemen hebben wel je die gele drukveer nodig hebben..
En dan moet je alsnog de boel weer helemaal over nieuw afstellen..
 
Back
Top