aerox massa frame of blok ?

Zeteldraaier

New Member
Ik heb veel mensen horen zeggen dat er een verschil is tussen je massa op je blok zetten en je massa op je frame zetten
Mijn massa staat op mijn frame en ik heb enkele probleempjes die erop kunnen lijken dat het een massa verbinding is, maar is er wel een verschil tussen je frame en je blok ?
Heeft iemand enig idee of het uitmaakt als je je massa op je blok zet of op je frame ?
 
Advertisement - register to remove this

Zet een extra massa van frame naar blok zou ik zeggen dan is het zeker in orde.
En ja dat kan uitmaken aangezien het blok normaal met rubber op word gehangen in je frame.
 
Massa is de min-pool van je accu.
Hier wordt het metaal van je motorblok of frame gebruikt als min-geleider en heeft dus dezelfde functie als, bij Yamaha, de zwarte bedrading van je kabelboom.
MAW, zowel het motorblok als het frame dient doorverbonden te zijn met je min-pool van de accu.

Liggen deze niet allemaal verbonden, kun je rare zaken ondervinden zoals bijvoorbeeld het plots oplichten van lampjes of het juist minder oplichten van lampjes terwijl dit niet de bedoeling is.
Ligt je motorblok niet of slecht aan massa kan dit van invloed zijn op je ontsteking, het laden van je accu en slechte verlichting.
 
Last edited:
Back
Top