aerox maakt weinig toeren

remonn

Well-Known Member
als ik mijn aerox start (wat heel soms ook lastig gaat) kan ik niet in een keer weg rijden.. als ik gas geef maakt hij wel wat toeren maar je hoort dat hij stottert en hij rookt teveel.. als ik een tijdje volgas hou, hoor je dat hij na een tijdje het goeie geluid heeft en dan pas trekt hij weg..
wat kan dit zijn?

mijn setup:

Yasuni Z
50cc std
19mm
race vario
race koppeling
race krukas

die 19mm is te groot.. maar zal het daaraan liggen? wat kan ik dan het best doen?..
doet een 50snel het goed op 19mm?

Gr
 
Advertisement - register to remove this

Heb je al geprobeert je stationair schroef helemaal dicht te draaie? En ik denk dat die 19mm het wel goed doet mits goed afgesteld.
 
19mm kan maar is wat groot..

en als je je scooter net gestart hebt is het logisch dat hij stotterd en niet vooruit komt..

warmdraaien lijkt me een betere oplossing dan meteen volgas geven :)
 
ja oke..
maar wat nou als je eventjes stilstaat en je wil weer weg trekken en hij wil weer niet omdat je eerst 3seconden volgas moet houden voordat hij wegtrekt :p.. dat gebeurt elke keer als ik even stilsta..
en stationairschroef helemaal indraaien zou wel kunnen maar dan maakt hij veeeel te veel toeren en trekt hij alsnog niet gelijk weg ..

wat voor rollen en sproeier, trekveertjes, (alles wat je maar af kan stellen) moet er in mijn setup?

50cc std
19mm
race vario,koppeling en krukas

ps kan het ook zijn dat mijn krukaskering niet goed meer is?
 
Heb je de carb. ook goed afgesteld, of er gewoon opgegooid in hoop dat het meteen goed zou lopen?
Wat voor sproeier zit er nu in? ( 19mm dellorto neem ik aan )

Als je carb GOED is afgesteld en hij maakt te weinig toeren dan zou je lichtere rollen kunnen proberen en misschien iets strakkere trekveertjes.
 
ja dellorto idd..
nja ik weet niet zo goed hoe ik hem perfect af moet stellen. dit is mijn eerste scooter dus ik moet alles nog ontdekken. ik heb altijd in de brommers gezeten :p

dus wat moet ik allemaal afstellen? en hoe?
 
Back
Top