Aerox maakt overtoeren bij 30/40kmph

Twan Mulder

New Member
Hoi allemaal, Ik heb laatst een aerox gekocht uit 2005. Ik heb hier al redelijk wat aan gesleuteld aangezien dit een beun scootertje was. Ik heb er daarom ook wel verstand van mijn scooter. 1 probleempje heb ik al sinds dat ik het gekocht had en kom er maar niet van af. De aerox maakt overtoeren op de moment dat hij schakelt van koppeling naar varioteur. Ik heb al zwaardere rolletjes probeert. 4g 4,5g 5g en vervolgens 6 geprobeerd. De overtoeren blijven steeds aanwezig.

Mijn setup:
Yamaha Aerox R 2005.
stnd cilinder
stnd krukas
17,5 dellorto handchoke.
Leovince ZX uitlaat
Malossi multivar.
Malossi half poulie
Malossi v snaar kevlar
Malossi koppeling delta cluth
stnd koppelings huis.
stnd achter poulies
stnd vertanding

Specs:
Gele trekveertjes malossi
Witte drukveer malossi
4,8g malossi rolletjes
Sproeier 90
Gasnaald middelste stand.

Ik hoop hier wat handige tips uit te halen of iemand die het zelfde probleem had met zijn aerox en die de oplossing wel gevonden heeft. Alvast bedankt voor het nadenken en lezen. ;)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

als ik 6,5 gr rolletjes in mijn roller doe dan gaat ie ook janken als een nieuwe.
50cc met 24mm carb verder niks spannends. (1:39.8)
ik rij zelf nu met 9,5gr

misschien een rollenafstel setje bestellen...en lekker verder pielen.
ik heb inmiddels ook al heel K-parts hier aan rolletjes ligggen ;-)

ik lees ff mee met de rest van de tips!

suc6
 
Zou een andere snaar proberen. In elk geval geen Malossi snaar. Al hun onderdelen zij goed behalve de vsnaren. Die zijn dramatisch slecht en staan bekend vanwege slippen. En een Delta Clutch past toch helemaal niet in een standaard koppelingshuis, gaat vaak samen met een Wing Bell juist vanwege het formaat zou dat sowieso ff nakijken als ik jou was
 
zo ff tussendoor.....

je setup-lijst omschrijf je perfect!
maar wat voor een CDI zit erin?

persoonlijk heb ik gemerkt dat iedere cdi zn eigen gekloot of tekortkomingen meebrengt.

prik er eens een andere in...je weet maar nooit bij vro.....scooters...
 
Zou een andere snaar proberen. In elk geval geen Malossi snaar. Al hun onderdelen zij goed behalve de vsnaren. Die zijn dramatisch slecht en staan bekend vanwege slippen. En een Delta Clutch past toch helemaal niet in een standaard koppelingshuis, gaat vaak samen met een Wing Bell juist vanwege het formaat zou dat sowieso ff nakijken als ik jou was
Hoi Bart,

Welke v-snaar zou je dan in mijn geval aanraden??

Groetjes
 
Het meest voor de hand liggend is om de beweegbare poelie van de koppeling te vervangen voor een exemplaar met rechte spiebanen.
De originele die er nu opzit heeft een knik in de spiebaan en daardoor blijft de dip aanwezig. Deze is namelijk berekent op de originele vario en niet op een race vario.

Aangezien bijna alles van Malossi is, is dit waarschijnlijk de oplossing voor de dip en/of het slippen op de overgang.

Zie de link voor wat ik bedoel:

 
Het meest voor de hand liggend is om de beweegbare poelie van de koppeling te vervangen voor een exemplaar met rechte spiebanen.
De originele die er nu opzit heeft een knik in de spiebaan en daardoor blijft de dip aanwezig. Deze is namelijk berekent op de originele vario en niet op een race vario.

Aangezien bijna alles van Malossi is, is dit waarschijnlijk de oplossing voor de dip en/of het slippen op de overgang.

Zie de link voor wat ik bedoel:

Top dankjewel floris. Moet ik die binnenkort maar even bestellen.
 
Vsnaren van Stage6 of Polini zijn stukken beter dan Malossi uit mijn ervaring. Pijnlijke ervaring want heb hier nog 6 gloednieuwe overrange Malossi snaren liggen

Er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen de normale en overrange snaren van Malossi.
Een overrange is sowieso niet aan te raden zonder de bijbehorende andere poelies welke een geheel vormt.
Maar dan nog monteer je dit niet in combinatie met een standaard cilinder aangezien dat nou niet echt een toerenbeuker is met een zenuwachtige motor!

Belangrijker is dat je hiermee dus niet de dip gaat oplossen, net zo min als dat andere rollen, drukveer en trekveren dit gaan doen!
 
zo ff tussendoor.....

je setup-lijst omschrijf je perfect!
maar wat voor een CDI zit erin?

persoonlijk heb ik gemerkt dat iedere cdi zn eigen gekloot of tekortkomingen meebrengt.

prik er eens een andere in...je weet maar nooit bij vro.....scooters...
Als het goed is zit er nog de stnd cdi in. Nog nooit problemen of iets dergelijks mee gehad.
 
Back
Top