Aerox luchtfilter nat door benzine

Beste,

Ik heb een Aerox met een luchtfilter erop die nat is door de benzine. Is dit een probleem en wat kan ik doen om dit weg te halen?

Hoe kan je het beste je aerox warm lopen? Ik doe rustig aan dan pruttelt die een beetje en dan ietsjes meer gas niet. Iemand een idee?

Bedankt alvast!
 
Advertisement - register to remove this

Beste,

Ik heb een Aerox met een luchtfilter erop die nat is door de benzine. Is dit een probleem en wat kan ik doen om dit weg te halen?

Hoe kan je het beste je aerox warm lopen? Ik doe rustig aan dan pruttelt die een beetje en dan ietsjes meer gas niet. Iemand een idee?

Bedankt alvast!
Dat is door de vlotter die niet meer goed werkt. Ik doe altijd 5min stationair met af en toe een beetje gas. Daarna gwn rustig rijden en af en toe gas opentrekken . Als je zo een km hebt afgelegd is hij wel goed warm
 
Benzine die echt nat aan voelt in de luchtfilter duid vaak op een lek membraam waar door de benzine langs de membraamplaatjes terug in het spruitstuk en carb word geblazen.
Dus die zou ik even na kijken, bij een Aerox is dat redelijk makkelijk te doen in tegenstelling tot sommige scooters. ( Qua bereikbaarheid , het membraam verwisselen is simpel. )
Als de membraamplaatjes lekken dan start hij moeilijk en als je geluk hebt gebeurt er iets als hij na veel gehannes warm is.
 
Last edited:
Back
Top