Aerox loopt niet goed alsíe warm is

rhelm

Well-Known Member
Ik heb een Aerox uit 2001. Hij doet het prima als hij koud ie. Start goed, loopt goed stationair en zo. Maar als'ie warm is verdomd'ie het. Hooguit 40 km/uur. Hij trekt dan niet door. Afslaan bij stationair draaien.8PWie kan me helpen?

Set up:
Athena snel 50CC
Yazuni R
Standaard carburateur, sproeier 86 mm.
 
Advertisement - register to remove this

die sproeier lijkt me opvallend groot eerlijk gezegd...

heeft hij dit altijd gedaan of doet ie dit zo 'ineens' ?

ik denk dat je met een 76 of 78 sproeier al goed zit hoor(miss een 80 hooguit ??).
 
die sproeier lijkt me opvallend groot eerlijk gezegd...

heeft hij dit altijd gedaan of doet ie dit zo 'ineens' ?

ik denk dat je met een 76 of 78 sproeier al goed zit hoor(miss een 80 hooguit ??).


ja mooi gek je sproeier is inderdaad wat te hoog.. het is een afstelprobleem want hij krijgt te veel benzine... in et begin hoort dat om hem wat warmer te maken daarom heeft een brommer bijv een choke... maarja als et warm is en je gebruikt die choke dan doet ie et slecht.. dat is etzelfde nu bij jou aan de hand.. teveel benzine
 
Nou, daar ben ik weer. Sproeier verwissels (een 78 zit er nu in) en warm afgesteld. Blijft naadje. Het probleem is nog steeds: lekker doortrekken tot de hoek van de straat, dan isie warm, en blijftie hangen zo rond de 40 km per uur.
Iemand zie me dat het misschien ligt aan de bobine of aan het membraam. Wie het weet mag het zeggen. Ik word zo zoetjesaan een beetje moedeloos...
 
Niet doen. Nergens voor nodig.

Laat je scooter even lekker warm draaien. Pak je scooter en ga kijken wat voor kleur je bougie is na een lange weg volgas te hebben gereden. Laten we zeggen een km of 2. Vast wel ergens een polderweg in de buurt oid.

Dan gaan we verder. :)
 
12 kan makkelijk. Iig het is zo goed als zeker dat je sproeier te groot is. Precies de reden waarom hij eerst wel goed loopt en later niet meer. Een 2takt heeft als hij koud is meer benzine nodig dan normaal (alleen benzine dus, geen extra lucht). Daarvoor is dus de choke uitgevonden ;) die laat of minder lucht door, of meer benzine door.
 
Nou, ik heb dus ff. een stuk gereden en mijn bougie is dan licht/donkergrijs. Lijkt mij niet verkeerd. Is dus met sproeier 78.

Blijft dus zo rond de 40 rijden alsie 1 straat verder warm wordt. Vandaag "lange brug af" trok ie hem dus langzaam door. Op de autoteller kwamen we dan op 85. Maar ja, zoveel bruggen hebben we neit en ik moet ook nog een keer terug.... wie heeft er nog een tip?
 
Ik zou toch een iets grotere monteren als ik jou was.

Het is gewoon puur de afstelling. Op den duur heeft een motor gewoon niet genoeg koppel om je nog voor te duwen op een bepaald snelheid. Denk dat dat bij jou het geval is. e zware rollen en te sterke dukveer. Denk ik.
 
luchtschroef anderhalf, paar sproeiers proberen tot je koffiebruin ziet (en dan bedoel ik niet tijdens de lunchpauze ;)). dan als die warm is achter t huis zetten, stationairschroef eind uitdraaien en dan met de luchtschroef draaien tot je een zo hoog mogelijk toerental hebt zonder gas te geven. geef hem even de tijd steeds om op je aanpassing van de luchtschroef te reageren. als je dat hoogste toerental bereikt hebt, geef je ff wat gas enzo, zou dan goed moeten lopen.. stationair schroef weer ff indraaien tot een leuke norm

en dan door naar de variomatic:)
 
Back
Top