aerox loopt maar elektrisch werkt niets

leandro wylin

New Member
hallo allemaal we hebben overlaatst een aerox 100cc aangeshaft maar ik zit met een probleem.
eerst had de aerox hele zwakke vonk dus ik heb de onsteking eruit gehaal en de onsteking was helemaal vervuild.
dus ik dacht dat ik het probleem had gevonden. dus heel de onsteking opgekuisd al de contactjes mooi gevreven.
nog altijd geen effect nog steeds zwakke vonk.
dan heb ik eens de onsteking van een 50cc geprobeerd omdat ik dacht dat de cdi kapot was.
maar nog steeds geen effect dan heb ik even een kijkje genomen naar het contact slot gekeken en het was niet helemaal aangesloten
dus ik kick start eens en hij had vonk en loopt maar nu heb ik nog een probleempje als et contactslot afligt dan loopt hij maar werkt niet elektrish. en als ik het aanleg dan legt hij het contact af.
zou dit komen omdat ik een andere onsteking gebruik?
Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Dus als ik het goed begrijp schakelt het contactslot verkeert.
- contactslot aan, geen vonk, wel boordspanning. (dus oa remlicht, knipperlicht en claxon werken)
- contactslot uit, wel vonk, geen boordspanning. (dus oa remlicht, knipperlicht en claxon werken niet)

Weet je zeker dat er niet een verkeert contactslot zit gemonteerd of heeft dit het ooit wel goed gedaan na de aanschaf?
 
Dus als ik het goed begrijp schakelt het contactslot verkeert.
- contactslot aan, geen vonk, wel boordspanning. (dus oa remlicht, knipperlicht en claxon werken)
- contactslot uit, wel vonk, geen boordspanning. (dus oa remlicht, knipperlicht en claxon werken niet)

Weet je zeker dat er niet een verkeert contactslot zit gemonteerd of heeft dit het ooit wel goed gedaan na de aanschaf?
De brommer is nog volledig origneel ook nog met de originele sleutel . Als ik het contact aanleg dan wertk er niets ook de boordspanning werkt niet en als ik het afleg werkt alleen de motor de boorspanning ook niet. Mvg
 
als iets werkt...hoef je t niet af te koppelen...
dus dan kan je er snel genoeg achter zijn wat er kapot is.
 
Back
Top