Aerox loopt maar 40

Hoi,

ik heb net een nieuwe aerox gekocht. De vorige eigenaar zij dat deze 80 liep en nu nog maar 40, dus leek me een mooi projectje.

Alleen nu zijn we een week verder en hebben van alles getest zoals: sproeier groter, andere drukveertjes trekveertjes en rollen. Cilinder vervangen bougie vervangen. Luchtfilter element schoongemaakt.

Ik zou verder niet weten wat er voor zorgt dat hij niet harder wil. Hij heeft niet perse een dip bij 40 maar net als of hij gewoon niet harder wil.
Ik zou zelf haast denken dat er ergens een begrenzer verstopt zit.

Setup is :
50cc
Dellorto 17,5 carb met elektrische choke
4,7 gram rollen
Witte drukveer
Standaard trekveren
Gianelli extra

Verder is de overbrenging standaard maar zo goed als nieuw.
 
Advertisement - register to remove this

Vario ring is er uit en uitlaat is ontgrenst, wel zit er een aparte vario in die ik zelf nog nooit gezien heb, en een standaard vario paste er niet op.

Nou dat is op z'n minst nogal vreemd te noemen...

Een aparte vario!?
En een standaard vario die niet past??

Ik weet niet goed wat ik me hier bij moet voorstellen...
Vertel is wat meer over dit gegeven met het liefst wat foto's ter illustratie!

Ik tast nu echt even geheel in het duister wat dat betreft.
 
Nou dat is op z'n minst nogal vreemd te noemen...

Een aparte vario!?
En een standaard vario die niet past??

Ik weet niet goed wat ik me hier bij moet voorstellen...
Vertel is wat meer over dit gegeven met het liefst wat foto's ter illustratie!

Ik tast nu echt even geheel in het duister wat dat betreft.
Ja hahaha snap ik helemaal, heb hem momenteel niet thuis staan dus foto’s gaan nu even niet, maar volgens mij is het van het merk mokix.
 
Het merk Mokix is mij wel bekend...
Echter betreft het dan een 4 takt (origineel) injectie motorblok van Yamaha.

Dit type heeft inderdaad een vario met geïntegreerde begrenzer die men niet kan verwijderen.
Maar andere vario's moeten hier gewoon op passen, zelfs de standaard 2 takt vario van Minaelli moet passen!

Het is en blijft nog steeds een beetje donker wat dat betreft...

Alhoewel de afstelling in begintopic niet eens erg afwijkt op de trekveren en sproeier na, blijft dit toch een vreemd fenomeen!
 
Het merk Mokix is mij wel bekend...
Echter betreft het dan een 4 takt (origineel) injectie motorblok van Yamaha.

Dit type heeft inderdaad een vario met geïntegreerde begrenzer die men niet kan verwijderen.
Maar andere vario's moeten hier gewoon op passen, zelfs de standaard 2 takt vario van Minaelli moet passen!

Het is en blijft nog steeds een beetje donker wat dat betreft...

Alhoewel de afstelling in begintopic niet eens erg afwijkt op de trekveren en sproeier na, blijft dit toch een vreemd fenomeen!
Inderdaad, ik zal morgen wel is kijken of er iets van begrenzing op zit, ik Gaius jullie even op de hoogte.
 
En ben je er nog naar gaan kijken? Want een aerox waar een standaard mina vario niet op past dat bestaat bijna niet, dat zijn zo'n beetje de meest gebruikte motorblokken. Probeer meteen een fototje te maken als je dit nog optijd leest
 
En ben je er nog naar gaan kijken? Want een aerox waar een standaard mina vario niet op past dat bestaat bijna niet, dat zijn zo'n beetje de meest gebruikte motorblokken. Probeer meteen een fototje te maken als je dit nog optijd leest
Hebben een nieuwe vario besteld, deze past. Het probleem is hier jammer genoeg niet mee opgelost. Gaan binnenkort even kijken of er niet iets van een begrenzing in de cdi ofzo zit.
 
Back
Top