Aerox loopt klote & blijft hangen in het optrekken

Jelle700

Member
Hallotjes

Ik heb een Yamaha Aerox 2008
Heb 3 vragen waar ik niet uit komt

1: Mijn scooter start smorgens echt verschrikkelijk slecht. Ik moet telkens 1 - 4 minuten wachten tot die warm is, me thermostaat is eruit dus hij warmt al niet zo snel op. Maar smorgens verzuipt die dus enorm als die ergens een paar uur staat start die weer kut ( is die dus weer afgekoeld) en moet ik weer wachten. Als ik niet wacht tot die warm is en ik zomaar gas geef valt die bij een klein beetje gas direct uit. Hij loopt ook heel zwak het licht flikkert etc en dan ineens gaat die hard stationair lopen en gaan mijn lichten gewoon normaal op 1 niveau branden. Whats wrong (Carb: Dellorto 17.5mm Automatische choke Splinternieuw)

2: als ik optrek, vanaf stil stand blijf mijn scooter even hangen op 1 geluid het lijkt net of die uit ze toeren knalt, hoop herrie maar voor een Yasuni R met 17,5mm dellorto komt er weinig uit. Zijn mijn trekveren te slap? Het vreemde is als ik zachtjes rijd en wacht tot die stationair loopt dan licht tikjes gas geef en ineen keer vol gas weg trek hij het niet heeft. Het is zonde zo mis ik een hoop kracht en snelheid tijdens het rijden in de stad etc. Los ik het op met een polini koppeling?

3: Als ik gas geef hoor ik geratel uit me carterkap, ik denk dat het me starterrondsel is... hoe los ik dit op, hoor t amper tijdens t rijden maar wil het graag oplossen t klinkt net als een koffie molen haha

Graag hoor ik 3 duidelijke antwoorden dan kan ik het eindelijk eens oplossen
HARDSTIKKE BEDANKT!
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top