Aerox lijkt benzine te lekken

A3r0x-Men

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Mijn scooter startte normaal altijd goed, gewoon in 1 x met de elektrische start of kickstart. Maar de laatste tijd start hij, als hij koud is, pas na 100x kicken en gewoon niet met de elektrische start.
Verder ruikt de schuur ook erg naar benzine, dus ik heb het idee dat er ergens benzine lekt.

Weten jullie waar ik naar kan kijken?

groet,
David
 
Advertisement - register to remove this

Nou het probleem is dat benzine vrij snel verdampt.
in de ochtend zie ik wel altijd een donkere vlek onder me scooter liggen, maar daar is niet specifiek van af te leiden waar dat vandaan zou komen.

Ik heb trouwens een aerox ZONDER zijstandaard. Alleen ontgrensd
 
Maar is er niet een plek waar ik even naar zou kunnen kijken?
Wat zou een logische plek zijn om benzine te lekken, waardoor hij daarna niet meer start.

Ik neem aan dan voor de cilinder, miss in de vlotterkamer?
of heeft iemand anders een beter idee?

trouwens ik zal hem op een andere plek neerzetten, naast de vlek xD

En de sproeier is wel eens veranderd, maar heeft het daarna gewoon een half jaar goed gedaan. En hij rijdt ook gewoon precies hetzelfde, alleen start hij niet.
 
Net ff gekeken en het komt denk ik uit een slangetje van mijn benzinetank?

Ik kan er geen goede foto van vinden, maar het is het slangetje aan de kant van je carter
en vrij goed zichtbaar van de zijkant.
 
Zijkant van de carter.. volgens mij is dat toch echt olie.

Ja of hij bedoeld de andere kant , maar daar zit de carb !! En het
meest aan de buitenkant zit meestal de grootste nippel , de benzine
toevoer.. de andere is de vacuumslang , de iets kleinere ,
degene aan de kant van je koeling is idd olie.. daar zit je oliepompje..
En als daar benzine uitkomt zou ik het eens in die andere tank gaan
gooien ! lol :p8P

Is het slangetje nie gewoon verstaft >? Hard geworden ? Kan geen kwaad om die zo af en toe is te vervangen voor optimale afdichting !
 
heb zelfde probleem gehad, bij mij kwam het omdat hij bv buiten had gestaan soms in de winter, en nu was bet buisje van mijn luchtfilter verhard, en de vlottebak zuivergamaakt en nog iets wat ik mij niet kan herrineren, dit allemaal zorgde ervoor dat ik +- 25x moest kicke bij koud
 
Back
Top