Aerox. Lijkt alsof ik iets achterover zit....Frame krom? Schokbreker?

Vincent-Aerox

Scooterloos
Jongens,

Een tijdje geleden ben ik tegen een boom geknald, niet hard, maar het was ook niet erg fijn.

Heb de scooter dus kaalgemaakt en het frame bekeken, maar ik raakte de boom precies met de ophanging van mn zijstandaard en met de standaard zelf.

Nu heb ik tijdelijk weer even de oude kappen erop gezet en als ik erop zit lijkt het net op ik iets achterover zit. Dit weet ik zelfs wel zeker.

Mijn achter schokbreker is lek, kan het daardoor komen?

Heb het frame goed nagekeken en alleen de ophanging voor de zijstandaard was krom en iets ingescheurd.

Weet iemand wat het kan zijn of iemand die hier ervaring mee heeft?

Thanks!
 
Advertisement - register to remove this

Het is dus heel vreemd, het lijkt alsof ik iets achterover zit/leun.

Als ik gewoon 'normaal' op mn buddy zit leun ik gewoon iets achterover.

En mn grote licht schijnt ook niet meer ver voor me, terwijl mn dimlicht wel op normale afstand verlicht lijkt het.
 
Licht kan je afstellen waar die op de weg schijnt (weet niet of dat bij Aerox ook kan, ongetwijfeld). Is je voorvork nog wel recht en in zijn originele positie? Als je tot 20 juni wacht is het vaderdag dus sla een dikke milf aan de haak en laat die kinderen dan een schobreker voor je kopen dan kan je dat uitsluiten dat het daar aan ligt.
 
Licht kan je afstellen waar die op de weg schijnt (weet niet of dat bij Aerox ook kan, ongetwijfeld). Is je voorvork nog wel recht en in zijn originele positie? Als je tot 20 juni wacht is het vaderdag dus sla een dikke milf aan de haak en laat die kinderen dan een schokbreker voor je kopen dan kan je dat uitsluiten dat het daar aan ligt.

Wtf :D

Kan zelf ook wel zo'n ding kopen, maar het zou handig zijn als ik eerst zeker wist WAT het probleem is.

Anders heb ik straks een voorraad nieuwe onderdelen....

Voorpoten zijn nog prima.
 
Hier wat foto's

Ben dus met tegen de boom geraakt met de plek waar het zijstandaard zit.

Stuur lijkt ook niet midden in de kap te zitten, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk doordat de kappen er niet meer netjes op passen.

Ook is de bokstandaard beschadigd en staat hij nu al met het achterwiel op de grond (originele veer, wel lek sinds een tijdje).

Frame is in de lengte nog recht dacht ik, net ff gereden, als ik dan mn handen van het stuur haalde bleef het stuur meestal gewoon recht, behalve als ik even uit evenwicht raakte.

Edit: Link: http://picasaweb.google.com/113176350126893382008/DropBox?authkey=Gv1sRgCKm-vaWXuLD-7wE&pli=1#
 
Hmm, t ziet er iig vreemd uit.

Frame zelf op die plek lijkt nog prima in orde, want als je het zou ziet zou hij daar een knik oid moeten hebben. Of het stuur staat wat verder voorover? Als je hem vergelijkt met die std aerox, dan staat mijn voorkant(stuur etc) wat rechter op.

Kan het niet daar door komen en door die lekke schokbrekert? Want heb het frame gezien, maar leek toch niet echt krom ofzo. Ik bekijk hem iig ff goed in de vakantie.
 
Oke, thanks voor de duidelijkheid.

De wielbasis waar ook nog hetzelfde als in de papieren staat.

Ga er in de vakantie wel ff mee naar een kennis, die kan het wel fixen.

Btw, bij een scooterframe wil dat toch wel aardig in vergelijking met een schakelframe?
En in mijn geval ook wel, omdat hij waarschijnlijk op een recht stuk buis is doorgebogen?
 
of dit te repareren valt? denk het niet ;) gewoon proberen een frame met kenteken te zoeken dat nog goed is of proberen je frameplaatjes over te zetten maar of dat gaat lukken is nog maar de vraag. :p
 
mja dan zit je nog met het nr dat ze bij je kniekap hebben geslagen. daar kijken ze altijd naar als je er een ongelukje mee krijgt, als ze dan zien dat er mee geknoeid is gaat de verzekering dit zeker niet leuk vinden. kan je btw niet gewoon naar je verzekering stappen en zeggen dat je zelf ergens bent tegengereden?
 
weet niet of het bij een rox ook zo is maar bij mij zit er aan men knieen zoon langwerpig plaatje, daarachter zit nog een keer het framenr daar kijken ze naar toen de expert mijn scooter had afgeschreven lag dat plaatje ergens op de treeplank.
 
Kun je die niet afslijpen en op een ander frame lassen?

Stel dat ik op een scootersloop naar een Aerox frame zoek, waar moet ik dan goed opletten om te zien of die niet ook krom is. En wat voor model moet ik hebben(frame) Nieuw of oud? Mijn Aerox is van 2002
 
daar gaan liggen slijpen lijkt mij een niet echt slim idee. ik ben nu wel geen lasser maar denk dat het 1 van de belangrijkste stukken is van je frame. als je dan ergens tegenrijd kan het goed zijn dat ie daar gewoon in 2 knakt :p
 
Back
Top