This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Aerox LC 2011 50cc snel keuze?

Kienosso

New Member
Beste forum gebruikers!

Ik ben opzoek naar een nieuwe 50cc voor mijn Aerox LC uit 2011. Ik heb hem een tijd laten staan in de schuur en van plan hem weer op te lappen.

Mijn setup nu:
Std. 50cc
Std. 12mm carburateur
Malossi overange set lang (Variateur MHR 2005, V-snaar MHR, Poulies MHR 2005, Drukveer Malossi MHR Rood (Volgens mij ook geel))
Std. Koppeling
Std. Vertanding
Std. Krukas
Yasuni city 16 (16.07)

Ik ben opzoek naar een snellere 50cc. Geen 70cc

Wat ik in gedacht had als setup is:
Malossi MHR Replica 50cc Aluminium
Dell ortho carburatuer 17,5 / 19 mm (elektrisch)
Malossi overange set lang
Koppeling ?
Vertanding ?
Barikit Competition Pen Ø10
Yasuni city 16 (16.07)


Graag ben ik benieuwd of de cilinder de juiste keuze is. Ik zoek namelijk een cilinder waar ik niet veel onderhoud aan heb en waar ik gewoon lekker mee kan rijden. Ik wil ook graag voor een krukas gaan waar een standaard cilinder weer kan worden opgezet. Dit ivm met misschien latere doorverkoop. Zelf dacht ik aan de 90-100 km/u. Als het meer is ook niet perse een probleem.
Zoals je misschien al merkt heb ik er niet extreem veel verstand van en laat hem daarom ook wel afstellen bij een specialist. Ik ben wel benieuwd wat jullie denken dat ik het beste kan doen en hoeveel onderhoud ik er aan heb. Ook de snelheid en pk's als het mogelijk is.


De duidelijkheid over vastlopers met aluminium cilinders was mij ook nog onduidelijk? De één zegt dat alu beter is dan gietijzer minder slijten etc. de ander zegt het weer omgekeerd? DUS KAN IK BETER VOOR EEN ALU OF GIETIJZER GAAN?? INRIJDEN IS GEEN PROBLEEM

ALVAST BEDANKT!
 
De duidelijkheid over vastlopers met aluminium cilinders was mij ook nog onduidelijk? De één zegt dat alu beter is dan gietijzer minder slijten etc. de ander zegt het weer omgekeerd? DUS KAN IK BETER VOOR EEN ALU OF GIETIJZER GAAN?? INRIJDEN IS GEEN PROBLEEM


Een gietijzeren cilinder heeft gewoon een gietijzeren wand.. Een aluminium cilinder daar in tegen heeft een speciaal ingelegde wand. Alu is zachter als gietijzer.. Daarom heb je een harde wand nodig om extreme slijtage tegen te gaan..

Bij beschadiging van een gietijzeren cilinder KAN deze simpel gehoond worden en ook zijn gietijzeren cilinders goedkopere in waarde.
Alu cilinders zijn sneller, maar hebben de nadeel dat ze duur kosten.. Bij schade aan de cilinderwand is het maar dan de vraag of dat deze aangebrachte harde wand wel de repareren valt aangezien het maar een dun laagje nikasyl (of hoe je dat schrijft) bevat..
Dus bij een lichte beschadiging zou het nog wel met een diamand hoon nog gemaakt kunnen worden (kost denk ik ook meer dan een gietijzeren cilinder honen..) Maar zit de beschadiging te diep, dan is het einde oefening. En of je nou 50cc of 70cc neemt het valt allebei op door het hoge geluid en je bent met beide strafbaar. Daarnaast heb je bij de 50cc snel wel een bijpassende uitlaat nodig om de meeste prestaties eruit te krijgen.. Beter gezegd met een 50cc goedkopere straat terugloper of standaard uitlaat, ga je het niet mee redden..

Een alu cilinder is overigens sneller dan een gietijzeren cilinder omdat een alu cilinder veel meer warmte kan verdragen en afvoeren als je het ding zo maakt dat je er een hoop power eruit kan halen / hogere toerentallen laat draaien.. Gietijzer heeft zo ze bepaalde max wel.