Aerox lang niet gestart

Aeroxbeun

New Member
Hallo, ik heb een aerox uit 2006. Hij heeft ongeveer 1,5 jaar stil gestaan. Nu ben ik hem weer op aan het knappen maar dat wil niet helemaal..

Er zit een standaard 50cc op
Dellorto 17.5 carb deze is nieuw
Nieuwe bougie br7hs
Spruitsuk naar carburateur en pakkingen zijn vernieuwd, spruitstuk had een scheur er in.
Startmotor is vervangen, die was vastgelopen.

Nu wil hij steeds pas starten als ik wat remreiniger bij spuit. En lijkt het alsof hij meteen verzuipt. Ik ben al gezakt naar een sproeier van 62, er zat standaard een 80 in de carb. maar het blijft het zelfde. Even starten met remreiniger en wegvallen.

Waar kan ik het verder zoeken?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb je er nieuwe benzine in gedaan, zonee gooi je tank leeg en gooi er nieuwe euro 98 benzine in.

Werkt je choke nog goed?
 
Heb er nieuwe benzine in gedaan, vacuum kraan werkt goed. Keeringen in orde, koelvloeistof is op niveau. De choke is vernieuwd, dus lijkt me dat die goed werkt.
Ik kan hem nu starten en hij blijft lopen. Ik moet nu alleen nog goed afstellen. Zit al weer op een sproeier van 80, maar dat lijkt nog niet genoeg. Als ik de luchtinlaat "verklein" kan ik gas geven, anders valt ie uit. Kan het zijn dat de sproeier nog groter moet? 80 leek me al erg groot..
 
Er moet zoizo een koudere bougie in warmte graat 8 geloof ik voor l/c. Dat probleem had ik ook altijd maar toen had ik hem perfecg koffie bruin afgesteld en toen starte hij altijd in 1 a 2 kickjes of het moet heek koud zijn buiten dag had hij wel even iets meer nodig hoor
 
Back
Top