Aerox lage topsnelheid

Railrunner

New Member
Beste lezer,

Ik heb een Yamaha Aerox uit 2006 met een malossi 50cc sport cilinder, Yasuni R uitlaat, 12mm keihin carb, 5gr rollen en een gele drukveer van malossi. Gisteren na het afstellen liep hij maar 55 op topsnelheid. 55 is een prima snelheid maar niet waar ik op zoek naar ben, heb simpelweg te veel geld uitgegeven voor 55km/h. Nu zou ik graag willen weten hoe ik de topsnelheid iets omhoog kan krijgen. Iemand tips?

Alvast bedankt!

Advertisement - register to remove this

Enterprise

Active Member
Hij zou toch echt wel flink harder moeten kunnen met jouw setup. alle begrenzer eruit? Ook uitlaat prop enz.
Carb lijkt me ook aan de kleine kant. Probeer eens een 17.5 dellorto.

marcelMHR rox

Active Member
zou een witte drukveer monteren, en wat voor vario zit erin?, verder heb je ook de prop uit de demper? naar mijn wete zit bij de nieuwe type yasunis een prop in de flens en in de demper zelf

Railrunner

New Member
zou een witte drukveer monteren, en wat voor vario zit erin?, verder heb je ook de prop uit de demper? naar mijn wete zit bij de nieuwe type yasunis een prop in de flens en in de demper zelf

Ik heb een standaard vario en allebei de begrenzingen uit de uitlaat gehaald. Waarom denk je dat een witte drukveer misschien helpt? Heb zelf nog niet zo veel verstand van afstellen :)
Post automatically merged:

Hij zou toch echt wel flink harder moeten kunnen met jouw setup. alle begrenzer eruit? Ook uitlaat prop enz.
Carb lijkt me ook aan de kleine kant. Probeer eens een 17.5 dellorto.

Ja, ik heb alle begrenzingen eruit gehaald. Ik wil eigenlijk geen nieuwe carb kopen, dit project is ook wat uit de hand gelopen en hoop nu toch eindelijk een keer klaar te zijn.

Rambo7201

New Member
Als die 55 km per uur loopt heb je dan het idee dat die inhoudt?

Voor de rest is een goede verhouding tussen variorollen en drukveer van belang.
Je wilt meer topsnelheid, dus zal je het moeten zoeken in je variorollen.

Te lichte rollen resulteert in snellere trekkracht, maar kan ook lijden tot overtoeren.

Ikzelf heb een znen Btc f22 139QMB GY6 scooter en bij mij was het beste resultaat met 5.5 gram variorollen en een drukveer van naraku van 1500 rpm.

Ik gebruik hoofdsproeier 85.

Railrunner

New Member

Te lichte rollen resulteert in snellere trekkracht, maar kan ook lijden tot overtoeren.

Ikzelf heb een znen Btc f22 139QMB GY6 scooter en bij mij was het beste resultaat met 5.5 gram variorollen en een drukveer van naraku van 1500 rpm.

Ik denk dat hij zich wel inhoudt ja. Welke rollen zou je me aanraden als 5gr te licht is? Snap dat je dat van afstand niet kan bepalen maar zou ik dan ongeveer tussen de 5 en de 6,5gr moeten zitten?

maxo

Member
Andere drukveer is onzin...
Mijn setup toen mijne nog 50cc was was het volgende:
Top performance 50cc snel
Gele drukveer malossi
4.0 gr rollen
Power1 vario (troep)
12mm dellorto carb
Std koppeling
Alle begrenzing eruit getrokken
Yasuni r

Dit liep toch zeker 100 op de teller!
Dus weet er gaat bij jou echt iets mis, zal als ik jou was gwn eens alles na gaan kijken ipv klakkeloos andere zooi monteren

Zo’n type scooter is compleet andere koek, dat hoeft ook veel minder toeren te maken. Rollen van hem zijn misschien zelfs aan de zware kant.

Rambo7201

New Member
Andere drukveer is onzin...
Mijn setup toen mijne nog 50cc was was het volgende:
Top performance 50cc snel
Gele drukveer malossi
4.0 gr rollen
Power1 vario (troep)
12mm dellorto carb
Std koppeling
Alle begrenzing eruit getrokken
Yasuni r

Dit liep toch zeker 100 op de teller!
Dus weet er gaat bij jou echt iets mis, zal als ik jou was gwn eens alles na gaan kijken ipv klakkeloos andere zooi monteren

Zo’n type scooter is compleet andere koek, dat hoeft ook veel minder toeren te maken. Rollen van hem zijn misschien zelfs aan de zware kant.
Idd ik heb vertakt en de orginele rollen waren 4 gram.

rick Beta

Member
probeer eens andere rollen, een keer 1 gram lichter en als dat niks is 1 gram zwaarder, hoe loopt hij voorderest? loopt hij in een keer mooi naar de 55 of trekt die maar heel langzaam op, heeft die een dip, stottert hij etc. hoemeer info je geeft hoe makkelijker wij kunne helpen

Railrunner

New Member
probeer eens andere rollen, een keer 1 gram lichter en als dat niks is 1 gram zwaarder, hoe loopt hij voorderest? loopt hij in een keer mooi naar de 55 of trekt die maar heel langzaam op, heeft die een dip, stottert hij etc. hoemeer info je geeft hoe makkelijker wij kunne helpen
Sorry voor de late reactie had niet verwacht nog meer reacties te krijgen. Hij trekt vanaf 0 tot 20 compleet ruk, veel toeren en weinig kracht. Vanaf 20 tot 30 begint hij rustig met toeren opbouwen en van 30 tot 60 trekt hij super hard. Geen rare stotter geluiden of iets, ligt volgensmij puur aan de overbrenging.

Groet Sem

maxo

Member
Sorry voor de late reactie had niet verwacht nog meer reacties te krijgen. Hij trekt vanaf 0 tot 20 compleet ruk, veel toeren en weinig kracht. Vanaf 20 tot 30 begint hij rustig met toeren opbouwen en van 30 tot 60 trekt hij super hard. Geen rare stotter geluiden of iets, ligt volgensmij puur aan de overbrenging.

Groet Sem
Hoe je t nu zegt zijn de trekveren te slap

rick Beta

Member

Groet Sem
wat @maxo al zegt, de trekveren moeten wat strakker, als je dat hebt gedaan en 0 tot 20 trekt ook naar behoren, darnaa kun je gaan proberen met rollers

Advertisement - register to remove this