Aerox krukas lagers kapot

Robi123

New Member
Hey ik heb wat problemen met mijn aerox
Setup:
Stage6 70cc mk2 racing pen10
Yasuni c16 city
Doppler endurence pen10
Malossi vario kit
Stage6 koppeling
Malossi mebraan
19mm black editie dellortho

probleem:
2weken geleden had ik mn nieuwe krukas en lager c4 race lagers erin gedaan alles ging goed etc maar trok niet goed op van stilstand dus besloot ik van 5gr rollen naar 4.5 gr rollen erin te doen maakt ook wat veel meer toeren en trok hard op voor mij was het goed maar na 10km rijden hoorde ik opeens gerammel aan mn vario kant ik start hem en haal de mn carter kap eraf en zie dat mijn krukas helemaal scheef is aant draaien dus besloot de volgende dag mn blok uiteen te halen en zie dat de lager aan mn vario kant de helft van de lager kogels er niet meer in zitten nu is mijn vraag hoe kan dit het zijn race lagers ? En ze kregen genoeg olie want doen ik de kapote lager uit mn carter heb gehaald had die nog olie

Iemand enig idee hoe dit kan of die het zelfde probleem had ?
 
Advertisement - register to remove this

Met welke cilinder reed je voor de stage 6?
Rijd je op mengsmering of op een oliepomp?
Na het monteren van de lagers en krukas heb je toen getest of alles soepel draaide?

Als hij na 10km al kapot is, kan het zijn dat er een montagefout is geweest of er is niet genoeg smering geweest, dan zou je cilinder nu ook schade moeten hebben.
 
Ik dacht eerst, misschien begrijp ik je punt. Toen keek ik nog eens naar je 8 zinnen, maar daar was geen punt te bekennen.
 
Ik dacht eerst, misschien begrijp ik je punt. Toen keek ik nog eens naar je 8 zinnen, maar daar was geen punt te bekennen.
pfff jij weer? je zit op meerdere topics te janken om interpunctie terwijl je bijna nergens iets toe te voegen hebt. ook op een van m'n eigen topics. zeg aub gewoon niks als je er niks vanaf weet en ga een andere hobby zoeken.

begint nu wel aardig irritant te worden.
Post automatically merged:

Hey ik heb wat problemen met mijn aerox
Setup:
Stage6 70cc mk2 racing pen10
Yasuni c16 city
Doppler endurence pen10
Malossi vario kit
Stage6 koppeling
Malossi mebraan
19mm black editie dellortho

probleem:
2weken geleden had ik mn nieuwe krukas en lager c4 race lagers erin gedaan alles ging goed etc maar trok niet goed op van stilstand dus besloot ik van 5gr rollen naar 4.5 gr rollen erin te doen maakt ook wat veel meer toeren en trok hard op voor mij was het goed maar na 10km rijden hoorde ik opeens gerammel aan mn vario kant ik start hem en haal de mn carter kap eraf en zie dat mijn krukas helemaal scheef is aant draaien dus besloot de volgende dag mn blok uiteen te halen en zie dat de lager aan mn vario kant de helft van de lager kogels er niet meer in zitten nu is mijn vraag hoe kan dit het zijn race lagers ? En ze kregen genoeg olie want doen ik de kapote lager uit mn carter heb gehaald had die nog olie

Iemand enig idee hoe dit kan of die het zelfde probleem had ?
ik denk dan toch dat er iets fout is gegaan bij het monteren van de krukaslagers, heb je ook al naar je cilinder gekeken?
 
@ de TS, welke type C4 zit er momenteel gemonteerd...
C4 met stalen kooi of met een kunststofkooi?

En hoeveel RPM draait de motor.., 15/16.000.
Kan best zijn dat de radiale speling (net) iets te groot is.
 
Dacht ik al..., standaard (C3) lagers zijn wat dat betreft prima en kunnen wel tot 15.000 rpm geweld aan.
C4 toch iets te veel speling vermoed ik...
Ik weet niet hoor, ik heb op mijn due+ setup ook gewoon c4 lagers en heb er 0 problemen mee gehad. Terwijl die voordat ik de cilinder bewerkt had toch een stuk tammer in de toeren liep dan zo’n mk2.
Post automatically merged:

Ik weet niet hoor, ik heb op mijn due+ setup ook gewoon c4 lagers en heb er 0 problemen mee gehad. Terwijl die voordat ik de cilinder bewerkt had toch een stuk tammer in de toeren liep dan zo’n mk2.
C4 heeft wat betreft speling een minimum meer radiale speling voor het opvangen en ofvoeren van warmte, en minimale buiging vd krukas op te vangen.

alles wijst in mijn ogen hier gewoon op een montagefout.
 
Last edited:
Voor zo`n setup heb je inderdaad geen C4 lagers voor nodig. Je gaat er immers niet sneller door..
Maar de lopen wel sneller kapot omdat het toerental te laag blijft zal het lager niet geheel kunnen uitzetten.

Deze zet alleen uit als je rond de 16.000 - 17.000 rpm zit.
 
Yo boys
Ik heb het probleem al gevonden ik zat te kijken nr mn krukas en naar mn lagers en zie dat deze omgekeerd stonden dus ik vooronderstel dat dit het probleem was geweest want de letters stonden aan de binnenkant waar door je ze niet kon zien als je de krukas in je handen had . Helaas heb wat schade aan mn krukas en in mn cilinder door die domme fout.
In bijlage kan je zien wat er gebeurd als je de lagers niet tegoei zitten
Post automatically merged:

Ik dacht eerst, misschien begrijp ik je punt. Toen keek ik nog eens naar je 8 zinnen, maar daar was geen punt te bekennen.
Als je het niet begrijpt hoef je ook niet te reageren
 

Attachments

  • C00CC2EF-3D6E-4237-8BB5-EFD2FD4949B7.jpeg
    C00CC2EF-3D6E-4237-8BB5-EFD2FD4949B7.jpeg
    114.9 KB · Views: 25
  • 1A73660E-D90B-4D68-8D7B-47EF98D70CD0.jpeg
    1A73660E-D90B-4D68-8D7B-47EF98D70CD0.jpeg
    123.7 KB · Views: 24
  • 4FC8C6C9-E3C8-49C3-BFF9-290037F21576.jpeg
    4FC8C6C9-E3C8-49C3-BFF9-290037F21576.jpeg
    129.2 KB · Views: 25
Yo boys
Ik heb het probleem al gevonden ik zat te kijken nr mn krukas en naar mn lagers en zie dat deze omgekeerd stonden dus ik vooronderstel dat dit het probleem was geweest want de letters stonden aan de binnenkant waar door je ze niet kon zien als je de krukas in je handen had . Helaas heb wat schade aan mn krukas en in mn cilinder door die domme fout.
In bijlage kan je zien wat er gebeurd als je de lagers niet tegoei zitten
Post automatically merged:


Als je het niet begrijpt hoef je ook niet te reageren
Ja dat is kut... wel een leermoment.
Post automatically merged:

Ja dat is kut... wel een leermoment.
Als ik t zo zie is je zuiger in ieder geval knettergaar. Of de cilinder nog te redden valt door te honen kan ik zo 123 niet zien maar die heeft ook een flinke klap gehad.
 
Last edited:
Ja dat is kut... wel een leermoment.
Post automatically merged:


Als ik t zo zie is je zuiger in ieder geval knettergaar. Of de cilinder nog te redden valt door te honen kan ik zo 123 niet zien maar die heeft ook een flinke klap gehad.
Hij zal het nog doen maar zal wat minder vermogen hebben
 
Oei! Dat doet wel zeer, maar zoals vele jouw al voorgingen, is het een vallen en opstaan!
Ooit doen we geheid iets verkeerd bij een montage van een onderdeel, en dat vergeet je nooit meer als dit al gauw op een rampspoed uitdraait!

Zeer zeker een leermoment, andere kant is dat je hiermee wel weer andere peeps helpt op het forum om niet dezelfde fout te maken. Desondanks blijft het natuurlijk een zure nasmaak hebben helaas.
 
Yo boys
Ik heb het probleem al gevonden ik zat te kijken nr mn krukas en naar mn lagers en zie dat deze omgekeerd stonden dus ik vooronderstel dat dit het probleem was geweest want de letters stonden aan de binnenkant waar door je ze niet kon zien als je de krukas in je handen had . Helaas heb wat schade aan mn krukas en in mn cilinder door die domme fout.
In bijlage kan je zien wat er gebeurd als je de lagers niet tegoei zitten
Post automatically merged:


Als je het niet begrijpt hoef je ook niet te reageren


Is die andere kant van het lager dan wel veel opener?
 
Back
Top