Aerox krijgt opeens te weinig benzine

Zenith1604

New Member
Goedemiddag beste mensen, ik heb een paar dagen geleden tijdens het afstellen per ongeluk mijn tank leeg gereden en daarna starte hij niet meer.

Nu heb ik de carb schoongemaakt en start hij weer alleen loopt hij bizar slecht en heb ik een rijbare afstelling voor elkaar gekregen door de luchtschroef helemaal dicht te draaien en de inlaat van mijn luchtfilter drie kwart dicht te tapen.

Dit is heel gek want ik heb een week geleden de sproeier verwisseld van een maat 74 naar 76.
Hij liep toen heel goed en trok ook heel lekker en ik kon hem ook goed afstellen met de luchtschroef.
Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen of waar het aan kan liggen?
Ik zelf ga vanmiddag ff checken op valse lucht maar een ander idee heb ik ook niet.
Setup:
Aerox r 1998
Standaard blok met dmp terugloop.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Advertisement - register to remove this

Heb je de carb al eens gereinigd , na het leeg rijden ? ook zit er op de meeste benzine kranen een filter ( welk dus in je tank zit) , misschien is deze wel verstopt . Even benz slang van carb af , en kijken of er genoeg toeloopt tijdens straten / kicken .
 
Last edited:
Benzinefilter vol prut? Benzinekraan misschien verstopt idd. (meestal zit er ook nog een filter bovenop, kan ook vol zitten)

Meestal valt het bij een scooter wel mee, maar de tank leeg rijden is geen goed idee, want dan gaat de rommel die onderin de tank ligt ook mee met het laatste beetje benzine.
 
Last edited:
Heb je de carb al eens gereinigd , na het leeg rijden ? ook zit er op de meeste benzine kranen een filter ( welk dus in je tank zit) , misschien is deze wel verstopt . Even benz slang van carb af , en kijken of er genoeg toeloopt tijdens straten / kicken .
Carb heb ik meteen schoongemaakt daarvoor starte hij niet eens en als ik aan het vacuumslangetje zuig komt er gwn makkelijk flink benzine uit dus ik denk niet dat de filter het probleem is.
Post automatically merged:

Ik heb er nu een sproeier maat 82 ingezet, het spruitstuk vervangen en de tape van de luchtfilter afgehaald.
Hij loopt nu een stuk beter maar nog steeds alleen met de luchtschroef helemaal dicht wat ik toch echt gek vind.
 
Back
Top