This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Aerox koso kilometer teller

Jezmar

New Member
Hoi, mijn koso meter doet helemaal niks ik weet niet of die kapot is of niet want heb hem tweedehands gekocht moet ik nog iets aanpassen ergens constant stroom op zetten of iets? want er zit nu helemaal geen beweging in had hier net al een thread over gemaakt maar ik had de verkeerde vraag gesteld moet ik ergens iets aanpassen of hoort die plug &play tewerken? hier onder staat wat ik tot nu toe heb gevonden de allerlaaste is mijn kabelboom (heb de bruine even los gehaald om testen )de eerste foto heeft andere kleur draaden dan mijne dus ik weet niet of ik iets verkeerd doe of dat de teller kapot is heb alleen de rpm meter nog niet aangesloten
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2024-07-31 at 16.55.31.jpeg
    83.4 KB · Views: 13
  • WhatsApp Image 2024-07-31 at 16.31.31.jpeg
    104 KB · Views: 15
  • WhatsApp Image 2024-07-31 at 17.31.15.jpeg
    178.2 KB · Views: 13
Van welk jaartal is die Aerox?
Dat is misschien de reden waarom de bedrading van de cockpit connector anders is.

Edit: Waarom is die bruine geschakelde plus draad doorgeknipt?
 
Last edited:
Van welk jaartal is die Aerox?
Geen antwoord, blijkbaar toch niet zo belangrijk!

Ik heb nog eens een overzichtje gemaakt van de draadkleuren, de functie op het koso-schema, de elektrische schema's van diverse jaartallen Aeroxen en de positie van de draden in de connector die je op internet vond en die van jouw scooter.

Blijkt dat de draadkleuren van jouw connector overeen komen met een al oudere Aerox van omstreeks 1997.
De draadkleuren van de connector die je vond op het internet is van een jongere Aerox waarvan de draadkleuren van de temperatuursensor en de "coil power", hiermee bedoelt met de achtergrondverlichting van de meter, anders is.
Echter de positie van de kleuren in de connectoren komen overeen met de functie die wordt genoemd in de Koso-tekening, die ik je, in je andere draadje over deze meter, heb aangereikt.

MAW, als je @rene8128 's advies opvolgt en je sluit de bruine draad opnieuw aan moet de meter functioneren.
Doet hij dit niet, heeft de verkoper je besodemieterd en een defecte meter verkocht!!!
 
had geen melding gekregen van een reactie! Heb inderdaad 12v op de teller gedaan toen zat er een 1x leven in en daarna niet meer aangegaan, mijn aeorx komt uit 2012 de bruine draad was doorgeknipt om even te testen. Bedankt voor u hulp