Aerox komt niet op toeren, ploft uit uitlaat etc.

Kijk eens in deze topic van 5j geleden http://forum.scooterforum.net/forum/f50/ontsteking-doormeten-100386/


En nog wat tekst gekopieerd van een ander forum :

Wij zullen beginnen bij de spoel hoe merken we op of deze defect is?
1 De coil als deze niet goed is dan zal je brom starten als normaal. Tijdens het rijden of optrekken zal hij sputteren, maar hij gaat wel stationeer draaien (in de weinige gevallen niet)


2 deze is het beste manier pak je multimeter zet hem op kilo ohm. Haal je sparkplugdop weg en zet de ene pen op je coilkabel en de ander op het stuk dat op je frame zal aarden of je cdi voeding input hij moet een meting geven bij de 3k ohm mag hoger lager is niet echt gewenst. Nu pak je de voeding(cdi) input en je grond hierbij moet je meter op ohm staan hij moet hier een meting tussen de 5en 2 ohm geven. Als je meter niet reageerd dan is er sprake van een breuk (hij is defect). Alles opgemeten klopt dan gaan we verder indien je coil niet goed is inspecteer je sparkplug dop direct
 
scoopy met zelfde probleem

Hallo.....ik heb n scoopy met exact hetzelfde probleem.... eerst liep hij goed, dan in ene keer niet meer..... hij loopt stationair als je em beetje helpt met et gas te pingelen maar volgas komt ie gewoon niet op toeren...et wiel draait niet of nauwelijks.... alles schoongemaakt en nagekeken, bleek een zuigerveer kapot te zijn, dus ik denk dat is et, nieuwe cylinder + zuiger...... starten en weer exact etzelfde.........
in mijn scoopy zit geen accu meer ....graag zou ik es weten waar dat zwart blauwe kabeltje van jou van is....en of mijn scoopy van na 1996 ook zo n kabeltje heeft! heeft iemand al es gehoord dat de cdi kapot is en hij deze symptomen heeft?

groeten en BVD
 
Ik heb ook geplof gehad (piaggio zip2000) nadat ik een nieuwe (70cc) cilinder had gemonteerd. Het lag bij mij aan valse lucht.
 
Back
Top