Aerox komt niet op toeren, ploft uit uitlaat etc.

het kunnen zoveel dingen zijn , als ik jou nu zeg dat je je stator moet vervangen , doe je dat dan ook? alleen omdat ik zeg dat ik dat wel vaker heb meegemaakt?

onsteking kun je simpelweg doormeten..
 
Oke. Hoe meet ik die door?

ps. Het kan dus ook aan een kapotte bobine liggen?

Of is het makkelijker om hem ff naar Dijkman te brengen, omdat zij het misschien zo gezien hebben? Scooter is nu helemaal kaal
 
Hoe meet je de bobine, cdi en ontsteking door en op welke stand en welke waardes horen ze te hebben?

ps. Heeft een dealer het snel gezien, wat het probleem is, als ik hem er kaal heen breng?
 
Ik heb hetzelfde gehad, die van mij wou wel rijden na gekloot met het demonteren van me bok die geknapt was en zijstandaard erop gezet. Ik heb ook carburateur en alles nagekeken maar ik was ook radeloos. Toen zonder luchtfilter geprobeerd. Alles werkte 100% zonder probleem. Toen snapte ik er niets meer van!

Dus ik ging het internet voor een paar uurtjes afzoeken!
Na een paar minuten kwam ik het tegen, me rolletjes hadden kunnen blijven hangen.
Dus meteen de carterkap eraf gehaald, zuigerstop erin en de complete vario eruit gehaald. Ik keek de rolletjes na en deze waren vrij plat, dus ik heb er nieuwe ingezet en weg was alles! Misschien is dit jouw probleem ook wel? Aangezien mijn aerox ook uit 2002 komt en sinds 2003 in gebruik is genomen!

Weet je toevallig wat het kan zijn bij mij, ik heb namelijk speling in me blok zitten. Als ik me achterwiel heen en weer beweeg! Dit kunnen naar mijn weten de lagers zijn?
 
Hmm, het lijkt me sterk dat hij niet op toeren wil komen daardoor, maar ik zal binnenkort eens de variokant nakijken.

Wat jouw probleem betreft; het kunnen je lagers zijn ja, je achterwieladapter kan kapot zijn, heel je blok scheef etc....
 
Dat is niet jouw probleem Vincent, dan zou hij namelijk niet ploffen. Verder gaan rollen alleen vast zitten als er een verkeerde maat in zit.
 
Leek mij ook al heel sterk.

Iemand die weet hoe ik de bobine, cdi en ontsteking doormeet + welke waardes op welke standen ze moeten aangeven op de multimeter?
 
Volgens mij had ik al een link van sf gepost hoe dat moest namelijk maar oke =).

ot; Hoe meet je je ontsteking door dan =)?
 
Heb ff hier en daar gegoogled.
en bij meesten wat ik hoorde is dat cdi moeilijk door te meten is..
Ontsteking ben ik nog niet achter =).
 
Ik lees dat het meestal de bobine is, maar dat het ook door je massa kan komen.

Ik heb de massakabel al iets opgeschuurd(het ijzeren gedeelte) en het plekje bij de startmotor ook en nog blijft het probleem.
 
Ik heb de bobine doorgemeten op de stand 20k (Ohm) en hij gaf een waarde van 7,75

Het moet tussen de 3 en 4 zijn las ik, dus hij is kapot?

Heb ook de bougiedop doorgemeten op dezelfde stand (20k) en die gaf 4,57 aan.

Ook dit is teveel toch? Dit zou rond de 2 (Ohm) moeten liggen?

Is dit dus de oorzaak? Dat hij teveel weerstand heeft en niet op toeren kan komen?

(met de bougiedop op de kabel en dan de ene in de dop en de ander aan de bobine geeft hij rond de 13 weer....)

Wat moet ik nu vervangen? Bougiedop + kabel en de bobine?
 
wat ik er zo van lees;

Bobine is wss kapot.

Want mij is geleerd dat de waarder boven 3/4 en daaronder dat het dan stuk was?:p

Kan het fout hebben.. iemand anders die dit 100% kan bevestigen?
 
Begin maar eens met het vervangen van bougie dop en kabel, stukje goedkoper dan gelijk de bobine. Vaak doet een bobine het wel, of niet.
 
Ik betaal voor een nieuwe bougie en dop en kabel nog geen 10 euro, weet niet waar jij shopt.. maar als je de bobine vermoedt probeer die dan gewoon voor 12,50 of ga nog goedkoper doen en pak er een van de scootersloop of internet of nogmaals, een maatje ;)

En trek een extra massakabel. Snap eerlijk gezegd niet dat je sowieso die dop en kabel nog niet vervangen hebt als je het zo in je ontsteking zit te zoeken.
 
Ik shop bij Jos Dijkman;)

Ik laat m'n vader er morgen wel ff langs gaan met de bobine en de dop, dan weten ze daar wel wat er verstandig is.
 
Back
Top