aerox komt niet op toeren onder de 35

airocks

New Member
hallo,

ik heb een probleemtje met mijn scooter hij trekt niet goed tot ongeveer de 35 en dan komt die opeens op toeren en trekt die wel goed. ik heb momenteel blauwe trekveren met de fly clutch maar ik heb ook de zwarte trekveren geprobeerd en dat maakt geen verschil met hoe die optrekt. Ik heb ook al de stationairsschroef verder ingedraaid dit maakt ook geen verschil, verder zit de luchtschroef gewoon op 1,5 slag.
hier is een filmpje ervan:

als iemand mij zou kunnnen helpen graag.

rest van de setup:
sport pro mk2
c16
24 pwk
3x 4g, 3x 4.5g rollen
rode drukveer
 
Advertisement - register to remove this

Misschien…..is dit een test voor op de weg…

Maar…check je vsnaar.
Misschien komt ie niet helemaal tot onderaan op je vario.
Dan trekt ie wat minder..zeg maar
 
Ik zou eens kijken of de vsnaar goed geshimd staat op de glijbus ,
en een gele drukveer uit proberen icm 4 gram rollen.
Het klinkt of de rollen te zwaar zijn en de drukveer juist te sterk.
 
oke ik zal kijken maar volgens mij had ik ergens gelezen dat je alleen de kleine shim ring moet gebruiken en plaatsen voor het zwarte vario plaatje
en dat je het tweede ringetje alleen met de f12 moet gebruiken omdat die een langer cartercap heeft. of heb ik het nou fout?

edit: dit: https://scooterforum.net/threads/malossi-vario-afstandsringetje.7360/
Er hoort een ring achter de vario plaat zoals je al zegt, maar soms is dan de afstand om te shimmen weer te klein.
Die shim ringen zul je zelf moeten aanschaffen aangezien die niet bij de vario zaten , in ieder geval moet de glijbus goed gelijk staan met de schuine onder rand van de vsnaar.
 
hallo weer,

ik heb een paar ringetjes er tussen gedaan zodat de v-snaar nu goed staat. hij trekt een stuk beter op 0-30 maar nogsteeds niet zoals het hoort. ik zal morgen weer die zwarte trekveren erin doen en zien wat er gebeurt maar ik zou verbaasd zijn als dat het was. weet iemand anders nog wat?
 
Back
Top