Aerox komt niet op toeren met vario ring

dikkeboktor10

New Member
Hallo ik heb een Yamaha aerox uit 2009 met 22000 op de teller. Nu heb ik het probleem dat als ik een vario ring erin zet dat hij de eerste 10 tot 15 meter niet goed op toeren komt en daarna wel.
Setup:
Dr 50
Malossi mhr vario
3.5 gemixt met 3.8 gram rolletjes
Rode malossi drukveer
Omega zilvere trekveertjes
Originele koppeling
12 mm carb
Sproeier 72

ik ben erg benieuwd of jullie een oplossing hebben
Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Hallo ik heb een Yamaha aerox uit 2009 met 22000 op de teller. Nu heb ik het probleem dat als ik een vario ring erin zet dat hij de eerste 10 tot 15 meter niet goed op toeren komt en daarna wel.
Setup:
Dr 50
Malossi mhr vario
3.5 gemixt met 3.8 gram rolletjes
Rode malossi drukveer
Omega zilvere trekveertjes
Originele koppeling
12 mm carb
Sproeier 72

ik ben erg benieuwd of jullie een oplossing hebben
Mvg
Een rode drukveer is veel te strak voor deze setup, trekveertjes kunnen ook nog ietsjes losser. Probeer eerst daar eens naar te kijken. Dr50 is in principe gewoon een std vervangingscilinder. Dus veel meer dan standaard zal je niet nodig hebben.
 
bedankt voor je reactie. maar ik denk dat het niet een vervang cilinder is omdat deze een stuk meer kracht heeft als hij hoog in zijn toeren komt.
maar zonder varioring doet hij het echt perfect met de drukveer vario en trekveertjes helemaal geen dip ofzo dus de afstelling is goed alleen met een vario ring komt hij niet lekker op toeren bij het wegrijden
 
bedankt voor je reactie. maar ik denk dat het niet een vervang cilinder is omdat deze een stuk meer kracht heeft als hij hoog in zijn toeren komt.
maar zonder varioring doet hij het echt perfect met de drukveer vario en trekveertjes helemaal geen dip ofzo dus de afstelling is goed alleen met een vario ring komt hij niet lekker op toeren bij het wegrijden
Dat is wel vreemd ja, want een varioring begint eigenlijk pas te werken bij hogere toeren, wanneer de pullys van de vario dichter bij elkaar komen worden ze gestopt door de varioring. Probeer anders eens je vario te shimmen. Misschien brengt dit wat betere resultaten.
 
Back
Top