Aerox koelt niet!

beunkoe91

@aerox
Hallo, ik heb een probleempje met de koeling van mijn aerox. Setup: Stage 6 racing (getuned), 21mm DO, polini vario, C16, delta clutch, malossi eprom. Nu de koeling, ik heb een bosch pompje en een grotere radiateur met intern reservoir. Het systeem lekt niet en ik heb ook gezocht maar verstoppingen maar niks gevonden. Ook heb ik gecontroleerd of de pomp het wel doet, deze doet het gwn. Nou is dit het probleem. Als ik de scooter start dat laat ik en stationair warm draaien, beetje met het gas spelen, totdat ik rond de 50/55 graden zit. Dan ga ik rijden en na 100 meter zit ik al op de 82 graden! Wie heeft nog ideeën waar het probleem zou kunnen zitten?
 
Advertisement - register to remove this

accu niet leeg oid waardoor de pomp niet hard genoeg rondpompt?
je hebt toch ook het systeem goed ontlucht denk ik..

is de afstelling van de carb wel goed? niet dat hij gewoon heel arm loopt oid..
 
De accu heb ik 2 volle dagen aan een druppellader gehangen, dus denk dat dat wel goed zit. De carb staat zelfs ietsje te rijk. Maar ik bedenk me net dat ik het misschien bij de bougie moet gaan zoeken, want ik rij nu met een ngk 9 misschien dat ik met een 10 of 11 hebben. Klinkt dit een beetje logisch? Of lul ik onzin?
 
Was het maar waar...:rolleyes: de carb staat ietsje te rijk en de zuiger ligt het denk niet aan, die heb ik laatst gekocht en de dealer had mn cilinder netjes doorgemeten enzo. En natuurlijk ben ik niet zo dom om niet te ontluchten :p toch bedankt voor je reactie!
 
miss een dom antw, maar heb je de slange wel goed op het radje zitten, want als ze verkeerd zitten geeft hij ook niet zow best zijn warmte af en wordt hij ook snel warm, dus slang onder naar cilli zijkant (daar kan je ook het beste dat pompje tussen zetten) en dan van je cilli kop trg naar de bovenaansluiting van je radje.. als ze anders om zitten werkt hij stukken minderr ..
 
Bij mij gaat het als volgt: vanaf de cilinder word de kvs naar boven naar het radje gepompt, vanaf hier gaat de kvs door het radje en gaat vanaf onderaan naar de cilinderkop.

uhm , vanaf de cilinder naar bovenkant radiateur?

en van onderaan de radiateur naar de cilinderkop?

en welke kant draait je pomp op? draden omkeren is namelijk verkeerd om lopen..
 
je slangen zitten idd verkeerd om, bij mijn aerox zitten ze namenlijk vanaf onderkant radje naar zijkant cili en op die slang zit ook de pomp aangesloten.. die pompt dan rigting de cili ;) dus denk dat het probleem een combi is van de slangen verkeerd pompt en idd zoals sommige ookal zeggen dat je pompje verkeerd zit of op de verkeerde slang ;)
 
Vandaag de lek verholpen en even een testrit gemaakt. Hij koelt al beter alleen stijgt de temperatuur nog steeds vrij snel. Zou dit kunnen liggen aan mijn bougie? Ik heb nu een ngk 9. Is dit te warm voor een getunede S6r?
 
Back
Top