Aerox knipperlichten led

Otto_r

New Member
Hallo allemaal

Ik had op aliexpress led knipperlichten besteld
€ 7,79 33%OFF | 4 stks Motorfiets Richtingaanwijzers Licht E24 Motorfietsen Stromend Water Blinker Knipperende Indicator Buigbare Staart Stop Signaal voor Honda
https://s.click.aliexpress.com/e/bFvAPrmo
Ik heb ze gemonteerd alleen ze werken goed alleen doen mijn voor knipperlichten het niet meer deze branden nu constant weet iemand wat het kan zijn
 
Advertisement - register to remove this

Heb je voor nog de originele knipperlampjes of zijn deze ook vervangen door deze AliExpress armatuurtjes?
 
Last edited:
Deze knipperlichten zijn maar 4,5 watt, je originele lampjes waarschijnlijk 10 Watt.Je lampjes voor, branden continue omdat het knipperrelais niet voldoende belast wordt.
Koop een knipperrelais dat geschikt is voor LED.
Bedankt voor de snelle reactie nu nog een vraagje wat voor relais heb ik nodig en moet ik die dan aansluiten bij de voor knipperlichten of achter
 
Hi Otto,

ik had de tekst van mijn eerste bijdrage wat aangepas omdat, nadat ik je verhaal opnieuw gelezen had niet zeker wist of je de voorste knipperlichten ook vervangen had of dat dit nog de originele zijn?
Geef even antwoord op mijn vraag, dan kijken we verder want ik heb de tekst bij Aliexpress gelezen en twijfel of deze armatuurtjes uberhaupt een knipperrelais nodig hebben.
 
Hi Otto,

ik had de tekst van mijn eerste bijdrage wat aangepas omdat, nadat ik je verhaal opnieuw gelezen had niet zeker wist of je de voorste knipperlichten ook vervangen had of dat dit nog de originele zijn?
Nee de voorste zijn nog origineel
 
Ah ok,

dan zul je een elektronisch gestuurd knipperrelais nodig hebben om ook de voorste werkend te krijgen.
De nieuwe armatuurtjes zijn namelijk maar 4,5 Watt terwijl de originele lampjes 10 Watt waren.

Met andere woorden het knipperrelais wordt niet voldoende belast.
Jij moet een knipperrelais hebben die belasting onafhankelijk is, in de scooter business noemen ze zulke relais "geschikt voor LED".
Wellicht dat ze deze ook hebben bij AliExpress.
Zulke relais hebben wel een extra massadraad nodig, je huidige knipperrelais heeft dit niet, dus deze draad moet je alsnog aanleggen!
 
Mocht je deze nieuwe armatuurtjes ook aan de voorkant willen monteren, kan het zelfs zijn dat deze zonder knipperrelais werken.
Want er zit namelijk al een soort sturing in deze armatuurtjes zelf.
Dit zou je kunnen proberen door een armatuurtje gewoon aan te sluiten op je scooter accu.
Knippert dit armatuurtje dan zou je kunnen opteren om deze ook voor te monteren en het huidige knipperrelais gewoon weg te laten.
Je moet dan wel de twee draden die aangesloten zaten op het knipperrelais met elkaar doorverbinden!
 
Back
Top