aerox knipperlichten en e-start kapot

yamahayfz450

Well-Known Member
hey

ik heb een paar dagen geleden een aerox gekocht, en die jongen heeft ooit een ongeluk gehad met die aerox en sinsdien deden de knipperlichten het niet meer.. iemand een idee?? lichtjes zijn nog heel


de e-start deet het al die tijd al niet meer, maar ik heb dat rode knopje eraf gehad en zat dat dat pinnetje was afgebroken die dat draatje daar boven moet raken,, nou heb ik die 2 draatjes in dat kastje door verbonden maar hij doet nog niks,,, stekker op de start motor gewoon aangesloten en massa is perfect in orde ,, iemand een idee?? alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Als de lampjes in orde zijn is het vaak de clignateur(richting aanwijzer automaat) stuk
deze kun je vinden onder het dashborg(kost ong. 12.50).

Over het elektr. starten: contr. eerst de remlicht schakelaars dus gewoon kijken of het remlicht t ook doet, werkt dit luister dan of je het relais hoord klikken. is dit het geval is of je start motor naar de gloria of je draadbreuk vanaf de startmotor tot aan het relais.


Grt
 
Idd bij knipperlichten zit altijd een klein computertje die ervoor zorgt dat ze knipperen, die zou kapot kunne zijn.

Startmotortje kan kapot zijn ja, of schakelaartje, of miss is je accu wel betje op.
 
Idd bij knipperlichten zit altijd een klein computertje die ervoor zorgt dat ze knipperen, die zou kapot kunne zijn.

Startmotortje kan kapot zijn ja, of schakelaartje, of miss is je accu wel betje op.



ja dat klopt maar zit die clingelateur onder je dashbord bij je stuur? kweet wel dat hij bij beta op het frame zit,, maar oke, dan zal ik even kijken alvast bedankt..

van die startmotor dat weet ik niet, want hij doet helemaal niks, hij tikt niet of zo..
 
Ik ben vergeten erbij te zetten dat ik per definitie niet weet waar die zit, dan zou je even aan iemand anders moeten vragen. Ik heb namelijk nog geen scooter. ;)
Ik weet dat die bij auto's meteen naast de lampjes zitten.

Als die startmotor echt geen geluid maakt ben ik bang dat die kapot is.
Het is gelukkig niet 't duurste in je scoot, ze zijn ongeveer rond de €30,-.

http://www.de-brommershop.com/N_fra...SCOOTER_MINARELLI_HORIZONTAAL__N_art_831.html

Dat is er bv. een, maar je moet wel even goed naar die van jezelf kijken want er zijn weer soorten. En ze passen niet zomaar op elke scoot.

Grtz..
 
Bij Aerox zit hij onder het dashboard!!

Oud type is een rond kastje met 2 aansluitingen bruin en bruin wit
En nieuw type is een plat vierkant kastje.
 
Bij Aerox zit hij onder het dashboard!!

Oud type is een rond kastje met 2 aansluitingen bruin en bruin wit
En nieuw type is een plat vierkant kastje.


ik keek net onder me stuur door de gleuf heen en nou zie ik 2 stekkertjes loszitten,, kunnen deze van de knipperlichten zijn? k zal is kijken\
mvg
 
als dat bruin en bruin/wit zijn is dat idd van de raws

ik denk dat ik het al weet maar weet ut niet zeker
die 2 stekkertjes zijn bruin en bruin-wit en die stekkertjes zitten aan elkaar vast
maar ik kan mijn knipperlicht relais niet vinden hoor, en ik heb het hele dashboard eraf gehad..kan het zijn dat ik geen knipperlicht relais heb? en klopt het dan ook dat ik bruin en bruin-wit over heb??
thomas
 
Last edited:
Het zou kunnen dat je geen relais hebt, dat het dus direct verbonden zit.
MAar dan is die niet heel nieuw; uit welk bouwjaar is die?

En als die 2e hands is heeft je voorganger dat relais er miss wel tussenuit gehaald en je kabeld direct op elkaar aangesloten.

Menno,
 
Het zou kunnen dat je geen relais hebt, dat het dus direct verbonden zit.
MAar dan is die niet heel nieuw; uit welk bouwjaar is die?

En als die 2e hands is heeft je voorganger dat relais er miss wel tussenuit gehaald en je kabeld direct op elkaar aangesloten.

Menno,


ik geloof 2002
maar waar zijn die stekkertjes dan van??
p.s. e-start doet ut weer ook dat stekkertje zat los
 
Heren!!!

Het relais van 2002 rox is een (nogmaals) een rond zwart kastje. die zit met rubbertje vast aan je dashboard. zie hem niet hangen zit hij er waarschijnlijk nietop of is ie naar beneden gevallen. Het is los kastje dus niet geintre greerd in je dashboard

De aansluit stekker is idd twee draden in 1 stekker de stekkertje zitten in een hoek van 90 graden.

Grt
 
Heren!!!

Het relais van 2002 rox is een (nogmaals) een rond zwart kastje. die zit met rubbertje vast aan je dashboard. zie hem niet hangen zit hij er waarschijnlijk nietop of is ie naar beneden gevallen. Het is los kastje dus niet geintre greerd in je dashboard

De aansluit stekker is idd twee draden in 1 stekker de stekkertje zitten in een hoek van 90 graden.

Grt


ja inderdaad onder een hoek van 90 graden ja die stekkertjes ik denk dat dat kast los is geraakt en een keer is gevallen..maar in iedegeval bedankt allemaal+ralf+
 
Back
Top