Aerox kickstarter vast

Jakob Dijkstra

New Member
Als ik me Yamaha aerox wil starten geef die bij het dashboard een rood lichtje aan, de elektrische start doet het ook niet en de kickstart zit vast.

weet iemand wat ik moet doen??
 
Advertisement - register to remove this

Eerst de carterkap eraf draaien en ff kijken.

Misschien zit de kick wel geblokkeerd met vuil. Dat eerst doen om een beeld te kunnen schetsen. Misschien ook even googlen wat dat rode lampje betekend. Ik vermoed de olie lamp. Dit is toch een 2 takt?
(Ik kom nog uit de yamaha dt tijdperk) maar een beetje sleutelen heb ik wel geleerd en leer nog steeds. Haha
 
Eerst de carterkap eraf draaien en ff kijken.

Misschien zit de kick wel geblokkeerd met vuil. Dat eerst doen om een beeld te kunnen schetsen. Misschien ook even googlen wat dat rode lampje betekend. Ik vermoed de olie lamp. Dit is toch een 2 takt?
(Ik kom nog uit de yamaha dt tijdperk) maar een beetje sleutelen heb ik wel geleerd en leer nog steeds. Haha
Het is een 70cc en er moet mix smering in dus doet olielampje is heel apart.
Ik heb vorige week een nieuwe dashbaord op gedaan, bij die vorige kwam het lampje niet.
 
Ik heb een peugeot fox. Als ik, de 2 kabels van het olie reservoire eraf haal gaat mijn lampje (olie) branden ondanks dat ik mengsmering erin doe.. Ik heb ze nu aan elkaar gekoppeld waardoor de tank aangesloten lijkt te zijn. Maar ook weer niet. Snap je? "Dat denkt de brommer" en het lampje ging uit.

Bij mijn sym orbit (4takt) gaat het lampje branden als het olie niveau te laag is.
Maar dat is een gescheiden systeem.

Ik weet zeker niet alles maar dit zou een reden kunnen zijn.
 
Back
Top