aerox is traag

DanieLL.05

Member
Hallo,

meschien een iets wat domme post maar wil je toch maar even vragen.

Ik heb een maatje met ong de zelfde setup als ik, het enigste verschil is zijn drukveer die van mij is wit hij heeft geel,

nu loopt die van hem veel hoger in toeren trekt sneller en gaat hij ook een stuk harder dan die van mij, is dit gewoon iets wat aan mijn blok licht of kan het zo zijn dat ik ook een andere drukveer nodig heb om sneller te gaan / meer toeren te krijgen.

ook geeft mijn teller aan dat ik rond de 93 ga maar als ik vervolgens gps aan zet zegt hij een max van 77, mijn maat kan echter op gps 87 kmph

setup: std cilinder 50cc
17.5 carb sproeier 88
std overbrenging
polini v snaar
4.5 g roller
witte drukveer
gele trekveertjes
 
Advertisement - register to remove this

En jullie zijn allebei even lang en zwaar? Allebei de scooters hetzelfde onderhoud gehad? Zelfde banden spanning?

Zulke verschillen kunnen uit 1001 verschillende plekken komen. Pak je alles bij elkaar een paar puntjes hier paar puntjes daar dan kan het snel gaan. En de gps is je echte snelheid, tellers wijken sowieso altijd aardig af. Hoe harder je gaat hoe harder ze afwijken dus opzich niks geks
 
Op een std 50cc moet je gewoon de std drukveer houden. Op mijn Neos en Ark zakt de topsnelheid met een witte drukveer.

Daarnaast zou je ook kunnen controleren of de vsnaar bovenin de vario komt op topsnelheid.
De lengte van de snaar kan ook een rol spelen.
 
De Polini vsnaar kan wel het probleem zijn als deze zoals je aan gaf op een standaard overbrenging ( dus ook de vario neem ik aan ),
aangezien de hoek van de Polini vsnaar is berekend op de hoek van een Polini vario.
En dat loopt meestal niet zoals het zou horen. Probeer eens een standaard vsnaar van Dayco .
 
Back
Top