Aerox houdt in na revisie

F12R Breda

Member
Hoi,

Ik heb een Aerox gereviseerd.
Yasuni r
Tp 50cc
Power 1 vario
12,5mm sproeier 86

Scooter liep altijd rond de 85 km/u
Na revisie start de scooter pas na 20x kicken en valt uit. Optrekken gaat goed maar zodra de 70km word bereikt houd de scooter in en valt terug naar 13k toeren ipv 14. Blijft hangen rond de 75. Valt ook traag terug in toeren bij een stoot gas geven vanuit stationair. Lijkt op valse lucht maar ik kan geen lek vinden. Grotere sproeier heb ik al geprobeerd.

Iemand ideeën?
 
Advertisement - register to remove this

Als de scooter niet meteen terug valt in toeren is dit vrijwel zeker valse lucht.. of een te hoog stationair toerental..

Waarom heb je hem gereviseerd? Had hij dit probleem toen ook al?
 
Ik zou ook inhouden als ik alles nieuw van binnen heb gekregen . Als je hem helemaal gereviseerd hebt , cil en zuiger en nieuwe lagers zou ik hem eerst eens rustig inrijden
 
Eerst was ie goed, toen zijn de lagers vervangen, niks aan de hand. Na een paar maanden verloor hij vermogen en was big end kaput. Opnieuw alles gereviseerd dus zuiger krukas lagers keerring. Toen was het plots mis.

Inhouden komt echt niet vanwege behoefte voor inrijden, je merk duidelijk de drop in toeren en verlies van vermogen. Ik ga toch nog een keer alles nalopen voor valse lucht maar ben vrijwel zeker dat het niets op gaat leveren.
 
14k toeren weet je dat wel heel zeker?
Maargoed ik denk dat je valse lucht pakt of tussen je spruitstuk en je carter, of dat je keeringen er niet helemaal goed in zitten. Cilinder wel op juiste NM vast gezet?

En het spul ff rustig in laten lopen is echt geen gek idee hoor
 
Back
Top