Aerox houdt erg in als hij net warm is

Bram_op

New Member
Ik heb sinds kort een mooie aerox 2007 staan om heerlijk op te rijden.
Toen ik hem overnam was het een std 50cc maar met een 17,5mm carb.
Hij reed erg heerlijk maar veel te langzaam voor mijn doen, ik was dus al begonnen met een andere uitlaat en rollen vervangen. Uitlaat die er nu onder zit heeft een dikkere bocht en de prop is eruit. De rollen zijn nu 4,5g tov de 7/8g rollen die erin zaten.

Nu heb ik afgelopen weekend er een dr70 onder gezet en met het idee voor de carb een sproeier set van 70-88 gehaald.
Bij het willen wisselen ervan kwam ik erachter dat er al een sproeier 93 inzat.

Nu is het zo dat als ik hem start en na minuutje of 2-3 ga rijden hij heerlijk trekt en dan vlak daarna heeft hij momenten dat hij tot half gas helemaal niks doet en dan plotseling weer oppakt. En de andere momenten heeft die nergens last van.


Ik weet dat het een hoop info is, maar wie weet een mogelijke oplossing voor dit probleem?
 
Advertisement - register to remove this

Ja of losse sproeiers. Hoog beginnen en afbouwen. Je gebruikt ook een apart type bougie weet je de naam?
Ik kwam erachter bij het monteren van de cilinderkop dat de bougie die ik had een te korte schacht had, dus op een zondag opzoek naar een zaak die open is en er was 1 zaak in de buurt die open was, de schacht lengte en maat voor de bougie was in orde maar ze zeiden dat dit het enige was die ze hadden. Is wel 1 van NGK
 
Ik heb er laatst een br8es in gedaan.
Uiteindelijk ook maar effe een nieuwe uitlaat erbij :) yasuni R.
Ik merkte laaste tijd al wel dat hij als een heerlijk beest optrekt, maar het is nu wel zo dat als je warm is hij heerlijk optrekt uit stilstand maar als ik bij hoge snelheid / redelijke snelheid opnieuw gas geef hij niet op toeren komt. Hij komt dan op misschien iets van 1/2 of 3/4 van zn toeren bereik.
Als ik dan weer tot bijna stilstand kom dan trek wel weer volledig op in zn toeren.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
 
Back
Top