Aerox houd op willekeurige momenten in

db_

Aerox MKII Racing - JogRR Corsa - FuriaSM DR80
Goedenavond,

Ik heb een Jog RR met een Aerox blok staan.

70cc Polini corsa (75 km oud)
17.5 mm Dell'orto phva
hoofdsproeier 98

Luchtschroef vanaf helemaal ingedraaid, 2.5 slag naar buiten.
Gasnaaldclip op 1 na hoogste gezet.

Iridium bougie (75 km oud)

Polini team 4 uitlaat volledig ontgrenst (75 km oud)

Malossi MHR Overrange 2006
5,1 gr rollen
Rode malossi drukveer

std vertanding
std spruitstuk
std membraan (75 km oud)
std luchtfilter
std bobine
std ontsteking

Mengverhouding 1:40

Ik heb hem nu ongeveer 2 weken geleden afgebouwd en hij reedt perfect, hij rijdt nog steeds goed en loopt heel netjes stationair.
Maar nu houdt die af en toe wat in, een klein beetje gas geven is geen probleem, half gas ook niet. In 1 keer vol gas is ook geen probleem.
Maar overal daar tussenin, dus van 1/3 gas naar 2/3 gas, en van 2/3 gas naar vol gas stottert hij soms een beetje. Als die stottert laat ik het gas los en geef ik weer langzaam gas en is het weg.

Het gekke is dat het 2 weken goed is gegaan en dit ook geen constant probleem is maar af en toe voorkomt. Zo kan ik bijvoorbeeld een tijdje rijden zonder problemen, en dan ineens komt het bovenstaande probleem is opdagen.

Is er iemand die weet wat dit kan zijn?

Als er meer informatie nodig is laat het weten!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Gasnaald clip zou ik in het midden zetten of één stand lager.
Luchtschroef 1,5 slag open.
Standaard membraanplaatjes vervangen voor carbonnen. Deze gaan geheid afbreken. (Of zijn wellicht al gebroken.)
Standaard luchtfilter met een Corsa gaat niet heel goed. Je kan dan beter een standaard imitatie filter zonder pijpje erop zetten. Deze heeft een breder aanzuigrubber. Beste is een goed open luchtfilter. (Malossi / Doppler etc).
Irridium bougie is onnodig, gewoon een BR9ES is voldoende.
Ik zou dat een proberen.
 
Carbon membraanplaatjes zitten er in, bespaart een hoop kosten als ze afbreken inderdaad. (Ook 75 km oud)

Luchtschroef, gasnaald ga ik vandaag proberen.

Als die nog steeds inhoudt ga ik ook een ander luchtfilter proberen.

En met een BR9ES of iridium bougie zou ik toch geen verschil moeten merken?
 
Ik zie nu ineens dat de extra massadraad van de bobine naar de cillinderkop door de midden is gescheurd, dus misschien slechte ontsteking daardoor.

Maar in principe is alleen de grondplaat genoeg toch?
 
Last edited:
Het is al opgelost, mijn benzineslang liep onder de buddy door dus als ik erop ging zitten plette ik de benzineslang… Benzineslang omgelegd en rijdt weer perfect nu.

Extra massadraad ga ik wel een nieuwe voor leggen.
Post automatically merged:

En dat luchtfilter van doppler heb ik ook besteld puur om te kijken of die dan nog beter loopt dan nu. (Na opnieuw afstellen natuurlijk)
 
Back
Top