Aerox houd in komt langzaam/niet op top

aeroxrider66

New Member
Hallo allemaal, ik heb laatst het blok van me aerox (2001) gereviseerd. Nieuwe pakkingen, olie keringen enzovoort. Maar nu wanneer ik hem koud start en direct weg rijd, trekt die de eerste 100m goed op naar z'n top. En dan houd die keihard in. Dan komt ie weer naar 5min op top. Telkens als ik warm stilstaand weg trek duurt het 1 minuut lang om op top de komen. Of hij komt helemaal niet meer op top en blijft ongeveer 25/30 km rijden. Wie weet wat dit kan zijn??

Mijn setup:
50cc standaard
Sito uitlaat met begrenzer
12mm dellorto carb met 74mm sproeier
Standaard luchtfilter ontgrensd
Polini high speed vario met 6,9g rollen
Standaard snaar
Polini speedclutch 3G koppeling met grijse trekveren polini
 
Advertisement - register to remove this

Ja het is een 2 takt en ik meng niet zelf heb er een oliepomp in zitten bij het reviseren ook goed terug gemonteerd. Heb ook de oliepomp gecontroleerd of die nog werkte. En die is nog goed. Warmtegraad 8(br8Hs).
 
Ok
Ja het is een 2 takt en ik meng niet zelf heb er een oliepomp in zitten bij het reviseren ook goed terug gemonteerd. Heb ook de oliepomp gecontroleerd of die nog werkte. En die is nog goed. Warmtegraad 8(br8Hs).

Ok. Probeer eens hittegraad 6. Hoe hoger de hittegraad des te minder goed word de zuiger gesmeerd in je cilinder. Wat kan leiden tot vermogens verlies.

Compressie is ook goed?

Zuiger veren ook goed gemonteerd?
 
Ik heb altijd al een bougie gehad met hittegraad 8 dus denk eigenlijk niet dat dat het kan zijn. Heb een compressie meter bestelt die krijg ik van de week. Dan ga ik kijken of die nog genoeg compressie heeft. Zuigerveren had ik goed in de slotjes van zuiger gemonteerd.
 
Ik heb altijd al een bougie gehad met hittegraad 8 dus denk eigenlijk niet dat dat het kan zijn. Heb een compressie meter bestelt die krijg ik van de week. Dan ga ik kijken of die nog genoeg compressie heeft. Zuigerveren had ik goed in de slotjes van zuiger gemonteerd.

Ok. Dan ff wachten op de compressie meter. :)
 
Back
Top