Aerox heeft 'spurt' na 30km/u

Sjorss

Aerox is coming!
Ik heb onlangs een Yamaha Aerox R Rossi Replica uit 2005 gekregen.
Hij is tweedehands en weet dus ook niet echt hoe en wat omdat ik niets van scooters afweet..
Ik heb er wel 1 keer op gereden, ik ben nog geen 16, en ik merkte op dat als ik rond de 30 rij dat hij een spurtje geeft. Is dit normaal of niet?

Ik weet dus ook niet of de varioring eruit is gehaald e.d.
Wat ik wel weet is dat er de standaard uitlaat niet meer op zit, namelijk een Leovince Sito.

Stel, als alles normaal en origineel is, hoe hard rijdt mijn scooter dan met die Sito?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Je heb je topic in het verkeerde deel geplaatst. Het is namelijk geen schakelbrommer :)

Maar dat is niet zo erg.

Een sito uitlaat is gewoon een originele vervanginsuitlaat.

Wat bedoel je met dat hij een spurtje geeft ? En of de varioring eruit is kun je kijken door hoe hard hij loopt, of even de carterkap eraf pakken.

Verder kunnen er ook nog begrenzers in de uitlaat zitten.
 
Je heb je topic in het verkeerde deel geplaatst. Het is namelijk geen schakelbrommer :)

Maar dat is niet zo erg.

Een sito uitlaat is gewoon een originele vervanginsuitlaat.

Wat bedoel je met dat hij een spurtje geeft ? En of de varioring eruit is kun je kijken door hoe hard hij loopt, of even de carterkap eraf pakken.

Verder kunnen er ook nog begrenzers in de uitlaat zitten.
Oke sorry, mijn fout!
Ja ik kan de carter er wel een keer afhalen als ik tijd heb :)

En ja een spurtje, ik geef gas en als hij dan rond de 30 km/h loopt dan schiet hij iets sneller naar voren, dan geeft hij ineens iets meer gas.
Mvg,
 
Als jij op 30 ineens naar voeren schiet betekent dat dat je te sterke trekveertjes hebt. Kijk even welke je hebt en probeer wat zwakkere. Het is een kwestie van afstellen.

Kan best kloppen je verhaal, maar bij mijn scoot was het precies andersom. Ik had ook dat spurtje maar dan bij de 20km/u. Ik heb toen juist sterkere trekveren gemonteeerd, dus de oude trekveren waren te slap. Dus als ik jou was zou ik sterkere trekveren monteren, schiet je meer mee op nl.
 
Ja of dat z'n rollen te zwaar zijn... Door de knik in de spiebaan gaat ie rond de 30 km/u dan even omhoog in toeren, en als ie daardoor meer power heeft tijdelijk, dan kun je beter wat lichter in rollen gaan.
 
Back
Top