Aerox heeft een dip

Davey0413

New Member
Hey, ik ga aankomende vrijdag n aerox 50cc 2t uit 2011 ophalen. In de advertentie staat dat hij snel optrekt dan een kleine dip heeft en dan tot z’n top snel optrekt. Omdat ik nieuw ben bij scooters weet ik er nog niet super veel van af en daarom vraag ik hier om hulp. Wat zou die dip kunnen oplossen? Ik dacht zelf aan een andere drukveer.

setup : 12mm carb, sproeier 70, stage6 3,5g rollen en sprint trekveren.

alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Het is ook de drukveer
Post automatically merged:

Maar ik zou deze persoonlijk niet kopen want we hebben hier duidelijk te maken met een afstel koning.
Weet niet in welke wereld een std aerox loopt met zulke belachelijk lichte rollen en “sprint trekveren”
 
Het is ook de drukveer
Post automatically merged:

Maar ik zou deze persoonlijk niet kopen want we hebben hier duidelijk te maken met een afstel koning.
Weet niet in welke wereld een std aerox loopt met zulke belachelijk lichte rollen en “sprint trekveren”
Hahaha kan altijd nog veranderd worden tochh
Post automatically merged:

Het is ook de drukveer
Post automatically merged:

Maar ik zou deze persoonlijk niet kopen want we hebben hier duidelijk te maken met een afstel koning.
Weet niet in welke wereld een std aerox loopt met zulke belachelijk lichte rollen en “sprint trekveren”
Welke rollen en trekveren zou jij doen dan?
 
Het is maar net de vraag of je wel zo'n wrak wilt hebben waar een beunhaas/afstelkoning aan gezeten heeft.
Zo'n goeie hobbysleutelaar is het ook niet want anders zal die dip er ook niet zijn geweest.
Ja, ik en vrienden gaan m gewoon fixen heb genoeg vrienden die dr zat verstand van hebben dus dat komt wel goed. Ik ben zelf niet de slechtste dr in maar nog niet zo ervaren dat bedoelde ik meer
 
Ik snap wat je bedoelt, maar je kent de historie van de brommer niet. Je hebt de kans om heel wat narigheid op je nek te halen wanneer je iets van een beunhaas koopt. Ik twijfel er niet aan dat jij en je vrienden het kunnen oplossen, maar vaak zijn er zoveel verborgen gebreken. Je zal niet de eerste zijn die een miskoop maakt.
 
Ik snap wat je bedoelt, maar je kent de historie van de brommer niet. Je hebt de kans om heel wat narigheid op je nek te halen wanneer je iets van een beunhaas koopt. Ik twijfel er niet aan dat jij en je vrienden het kunnen oplossen, maar vaak zijn er zoveel verborgen gebreken. Je zal niet de eerste zijn die een miskoop maakt.
Klopt heb je ook zeker gelijk in, word gewoon flink afdingen en naar gebreken zoeken
 
Koop in godsnaam gewoon iets fatsoenlijks, je koopt in dit geval letterlijk iemand zijn probleem over. Anders ga je geen brommer met gebreken verkopen.
Ja t is niet dat ik veel geld ervoor over heb, was eigenlijk ook gewoon opzoek naar n bietje een project waar je zelf nog wat aan kunt doen ipv een kant en klaar ding
 
Heb je er zelf al op gereden dan?
En die kleine dip is waarschijnlijk wel op te lossen met iets zwaardere rollen...

En ik ga uit van de stage 6 pro uitlaat voor een standaard cilinder.

Dit is echt een kut uitlaat om af te stellen omdat deze een erg kleine powerband heeft.
(bij mij was het 3.9 gram per rol op m'n Aerox))
Als de motor goed is afgesteld op de uitlaat, is het best een goede uitlaat met aardig wat power.

Maar goed, zoals ook aangegeven speelt ook de drukveer een rol, deze kun je het best standaard houden of een iets sterkere plaatsen van Malossi of Polini, en wel de witte variant voor Mina horizontaal.

Trekveren is lastig om aan te geven..., ik had vrij sterke veren welke uit een Malaguti koppeling kwamen.
Daar liep mijn Rox goed op..., voor jouw Rox kan het natuurlijk anders zijn zoals je waarschijnlijk wel weet.
Dus testen is iets waar je niet onderuit komt helaas....

Maarja, eerst maar is kijken & luisteren hoe het motortje loopt en reageert voor dat we hier helemaal los gaan met aannames en doem scenario's!
 
Last edited:
Heb je er zelf al op gereden dan?
En die kleine dip is waarschijnlijk wel op te lossen met iets zwaardere rollen...

En ik ga uit van de stage 6 pro uitlaat voor een standaard cilinder.

Dit is echt een kut uitlaat om af te stellen omdat deze een erg kleine powerband heeft.
(bij mij was het 3.9 gram per rol op m'n Aerox))
Als de motor goed is afgesteld op de uitlaat, is het best een goede uitlaat met aardig wat power.

Maar goed, zoals ook aangegeven speelt ook de drukveer een rol, deze kun je het best standaard houden of een iets sterkere plaatsen van Malossi of Polini, en wel de witte variant voor Mina horizontaal.

Trekveren is lastig om aan te geven..., ik had vrij sterke veren welke uit een Malaguti koppeling kwamen.
Daar liep mijn Rox goed op..., voor jouw Rox kan het natuurlijk anders zijn zoals je waarschijnlijk wel weet.
Dus testen is iets waar je niet onderuit komt helaas....

Maarja, eerst maar is kijken & luisteren hoe het motortje loopt en reageert voor dat we hier helemaal los gaan met aannames en doem scenario's!
Dr zit een technigas terugloop uitlaat onder, krijg de originele uitlaat erbij. Als ik wat nieuwe rolletjes zou halen wat zou je adviseren? En de witte drukveer van Malossi ? Ik hoor t graag
Post automatically merged:

Heb je er zelf al op gereden dan?
En die kleine dip is waarschijnlijk wel op te lossen met iets zwaardere rollen...

En ik ga uit van de stage 6 pro uitlaat voor een standaard cilinder.

Dit is echt een kut uitlaat om af te stellen omdat deze een erg kleine powerband heeft.
(bij mij was het 3.9 gram per rol op m'n Aerox))
Als de motor goed is afgesteld op de uitlaat, is het best een goede uitlaat met aardig wat power.

Maar goed, zoals ook aangegeven speelt ook de drukveer een rol, deze kun je het best standaard houden of een iets sterkere plaatsen van Malossi of Polini, en wel de witte variant voor Mina horizontaal.

Trekveren is lastig om aan te geven..., ik had vrij sterke veren welke uit een Malaguti koppeling kwamen.
Daar liep mijn Rox goed op..., voor jouw Rox kan het natuurlijk anders zijn zoals je waarschijnlijk wel weet.
Dus testen is iets waar je niet onderuit komt helaas....

Maarja, eerst maar is kijken & luisteren hoe het motortje loopt en reageert voor dat we hier helemaal los gaan met aannames en doem scenario's!
En nee heb er zelf nog niet op gereden, we gaan vrijdag kijken. Ik dacht ik zal maar alvast vragen wat die dip veroorzaakt dan weet ik dat alvast
 
Hey, ik ga aankomende vrijdag n aerox 50cc 2t uit 2011 ophalen. In de advertentie staat dat hij snel optrekt dan een kleine dip heeft en dan tot z’n top snel optrekt. Omdat ik nieuw ben bij scooters weet ik er nog niet super veel van af en daarom vraag ik hier om hulp. Wat zou die dip kunnen oplossen? Ik dacht zelf aan een andere drukveer.

setup : 12mm carb, sproeier 70, stage6 3,5g rollen en sprint trekveren.

alvast bedankt!
Zou mooi verder zoeken kan nu al zien dat dit in elkaar geflutst is door een amateur en waarschijnlijk afgeragt
 
Aan de ene kant deel ik die mening...

Maar heb ook best wel aardig wat pareltjes aangeschaft/gekocht die er niet uitzagen en ook motorisch een flop afstelling hadden. Maar goed, de vrijdag is inmiddels al voorbij...

En nee heb er zelf nog niet op gereden, we gaan vrijdag kijken. Ik dacht ik zal maar alvast vragen wat die dip veroorzaakt dan weet ik dat alvast
En voor een tecnigas terugloper is 3.5 gram rollen (stage 6 weet ik nu) veel te licht..., 4.5/4.7 gram is meer in de richting van het juiste powerband gebied van deze uitlaat i.c.m. de standaard cilinder.

Hoe is de testrit verlopen?
 
Aan de ene kant deel ik die mening...

Maar heb ook best wel aardig wat pareltjes aangeschaft/gekocht die er niet uitzagen en ook motorisch een flop afstelling hadden. Maar goed, de vrijdag is inmiddels al voorbij...


En voor een tecnigas terugloper is 3.5 gram rollen (stage 6 weet ik nu) veel te licht..., 4.5/4.7 gram is meer in de richting van het juiste powerband gebied van deze uitlaat i.c.m. de standaard cilinder.

Hoe is de testrit verlopen?
Ik ga vnv een testrit maken en dan laat ik dat nog weten. Stel ik zet er een 17.5 mm carb erin veranderd dat iets aan hoeveel gram rollen ik erin moet zetten? Alvast bedankt !
 
Back
Top