Aerox heeft een dip

Jvb16033

Member
Beste mensen,
Ik heb een Aerox uit 2009. Hij heeft een dip. Hij gaat namelijk niet in een lijn naar de top (ongeveer 100kmu.) In het begin trekt hij meteen goed op tot ongeveer 40-50 kmu daarna gaat hij wat langzamer omhoog en dan ongeveer tussen de 70-80kmu trekt hij weer wat sneller door naar de top. Zou het misschien aan de afstelling liggen? Heb al redelijk wat afgesteld en dit rijdt op het moment het beste (op die dip na)
SETUP:
dr70
17,5mm dellorto
Gianelli shot
Naraku high speed variateur
3,7 gram Malossi rolletjes
Malossi special belt
Polini 3g evolutie speedclutch
Malossi gele drukveer
Groene Polini trekveren

Advertisement - register to remove this

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Dip kan komen door:

* Te lichte of iets te zware rolletjes
* Misschien verkeerde keuze drukveer
* Afstelling van de carb niet 100% goed (bijvoorbeeld dat het mengsel iets aan de arm kant is)
* Versleten vlakken op vario of halfpoelie
* Versleten drukveer.
* Riem versleten is en over de maximale haalbare tolerantie is gegaan.

Met een vario zou ik zelf niet meer als 20.000km mee rijden. Vaak lijkt hij nog wel even mee te gaan omdat hij gelijk is afgesleten..
Maar de ruimte tussen de vario en de halfpoelie is ruimer geworden en dit heeft effect op het loopt gedrag van de aandrijving.

Jvb16033

Member
Dip kan komen door:

* Te lichte of iets te zware rolletjes
* Misschien verkeerde keuze drukveer
* Afstelling van de carb niet 100% goed (bijvoorbeeld dat het mengsel iets aan de arm kant is)
* Versleten vlakken op vario of halfpoelie
* Versleten drukveer.
* Riem versleten is en over de maximale haalbare tolerantie is gegaan.

Met een vario zou ik zelf niet meer als 20.000km mee rijden. Vaak lijkt hij nog wel even mee te gaan omdat hij gelijk is afgesleten..
Maar de ruimte tussen de vario en de halfpoelie is ruimer geworden en dit heeft effect op het loopt gedrag van de aandrijving.
Alles van dat lijstje is nieuw. De variateur is ongeveer 2000km oud

Advertisement - register to remove this