Aerox geeft geen gas

Rocco007

New Member
Beste,

Ik probeerde gisteren mijn aerox stationair af te stellen, omdat hij al een tijdje heeft stilgelegen en niet blijft lopen wanneer ik aan verkeerslichten stop of whatever. Met dat te proberen heb ik gemerkt dat mijn handgreep van mijn “gaspedaal“ (weet het exacte naam niet) geblokeerd blijft en geen gas meer geeft. Hoe kan ik dit oplossen? En kan iemand mij ook verderhelpen met het 1ste probleem?
Danku!!!
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij zit er een (althans in mijn oude aerox) gasrondsel bij je gas kabel onder je handvat.

Deze zou afgebroken kunnen zijn of verdraaid. Dan blijft de rondsel hangen en dus ook je gas kabel.

Je kunt dan het handvat niet meer draaien om gas te geven.

Dit bedoel je toch?
 
Volgens mij zit er een (althans in mijn oude aerox) gasrondsel bij je gas kabel onder je handvat.

Deze zou afgebroken kunnen zijn of verdraaid. Dan blijft de rondsel hangen en dus ook je gas kabel.

Je kunt dan het handvat niet meer draaien om gas te geven.

Dit bedoel je toch?
Ja, ik denk dat het dat was! Ik heb er een beetje proberen aan te trekken en het ging terug zoals normaal. Maar nu heeft mijn aerox een heel ander probleem. Ik heb er 5 min mee gereden, nadat ik hem stationair had ingesteld, en hij viel gewoon vanzelf uit tijdens dat ik ermee op weg was en mijn kickstarter die ook niet meer wou ingaan... hoe kan dat?
 
Ja, ik denk dat het dat was! Ik heb er een beetje proberen aan te trekken en het ging terug zoals normaal. Maar nu heeft mijn aerox een heel ander probleem. Ik heb er 5 min mee gereden, nadat ik hem stationair had ingesteld, en hij viel gewoon vanzelf uit tijdens dat ik ermee op weg was en mijn kickstarter die ook niet meer wou ingaan... hoe kan dat?

Zuigerveren naar de filistijnen? Tevens dus ook de compressie?

Krijgt de carb wel brandstof? Vacuüm in orde?
 
Last edited:
Zuigerveren naar de filistijnen? Tevens dus ook de compressie?

Krijgt de carb wel brandstof? Vacuüm in orde?
Ja ik heb dit probleem dus dat hij al niet bleef lopen als ik stilstond... en heb geen idee van hoe dat in mekaar zou zitten, dit is mijn eerste scooter waar ik zelf mijn handen in steek met wat hulp van het forum en youtube. Zou ik er een andere sproeier in moeten stoppen?
 
Ja ik heb dit probleem dus dat hij al niet bleef lopen als ik stilstond... en heb geen idee van hoe dat in mekaar zou zitten, dit is mijn eerste scooter waar ik zelf mijn handen in steek met wat hulp van het forum en youtube. Zou ik er een andere sproeier in moeten stoppen?
Nee, als hij het eerst wel goed deed (voordat hij een langere tijd stilstond) hoeft er geen andere sproeier in.
Zoals manu al zei kan het aan heel veel liggen. Ik zou beginnen met:
1- vonk checken
2- brandstofkraan checken en carb schoonmaken (carb schoonmaken is sowieso een goed plan als hij een tijdje stil heeft gestaan)
3- compressie checken, of als je geen compressie meter hebt cilinder eraf halen en van binnen kijk
 
Nee, als hij het eerst wel goed deed (voordat hij een langere tijd stilstond) hoeft er geen andere sproeier in.
Zoals manu al zei kan het aan heel veel liggen. Ik zou beginnen met:
1- vonk checken
2- brandstofkraan checken en carb schoonmaken (carb schoonmaken is sowieso een goed plan als hij een tijdje stil heeft gestaan)
3- compressie checken, of als je geen compressie meter hebt cilinder eraf halen en van binnen kijken
Oke ik zal is dit allemaal checken en danku voor jullie hulp! Ik ga wel updates posten zodra ik eraan werk :)
 
Back
Top