Aerox gaat niet harder als 85 km/u

UndercoverNL

Active Member
Een goedemiddag, ben ik weer, opnieuw, had het liever zelf gedaan, maar na een weekje afstellen en van alles geprobeerd te hebben ben ik toch maar weer naar sf gekomen om is even om advies te vragen.

Het gaat weer is om mijn roze top aerox, zo als jullie weten zit er nu een 24mm c16 setup op en dat maakt behoorlijk wat toeren, alleen ben ik nu in een heel raar tafereel gelopen, hij valt namelijk uit bij de +/- 85km/u, hij wil nog een stuk harder, maar hij valt dan gewoon uit, gas geven doet daarna niks meer, geen ontploffing, en zodra je stil staat valt hij gelijk uit. Even een minuutje wachten en dan start hij weer en blaast hij rustig door (tot de 85km), het is geen warmloper want de temperatuur is gewoon normaal 45 tot 55 graden. En het gebeurt ook elke keer op die snelheid. Ik dacht eerst dat het misschien de powerjet zou zijn, dat die in werking treed bij dat toerental en dat hij daardoor verzoop, maar als ik deze afdop dan heb ik het probleem nog steeds.

Het is ook geen geleidelijke uitvaller, het is gewoon opeens, bam, 0 power, geen leven, niks, en dan mag je hem laten uitrollen en sta je stil. Je hoort zeg maar geen gestotter of iets dergelijks.
Het zal waarschijnlijk wel iets met de carb te maken hebben, maar ik kan me niet bedenken wat dan het probleem zou zijn en hoe je dat kan oplossen, want vol gas is vol gas toch? Je kan niet zo veel veranderen aan vol gas als je 30 rijd en vol gas als je 80 rijd of wel? Dit is de run:
Screenshot_20221105-152436_Drag Racer.jpg

En daar vallen dus 2 dingen op, 1 is de 6 seconde van 0 naar 30, en 2 is dus dat hij er met +/- 85 mee op houdt, dat hij daarna nog even harder ging is door wind mee haha.

De 6 seconde van 0 naar 30 is ook een apart verhaal, want heb vrijwel alles geprobeerd, maar daar komt geen verandering in, heb Malossi blauw, Malossi rood, omega zilver en omega zwart trekveren geprobeerd, maar daar komt geen verandering in, omega zwart lijkt wel op het goede moment aan te grijpen, maar hij komt daarna gewoon niet goed weg, en bij 30 km/u schiet hij dan de toeren in en blaast hij hem rustig naar de 80. Had er eerst 4.1 rollen in, nu 3.6 maar ook dat lost het niet op, het eerste wat ik nu ga proberen is 3.2g rollen, maar die moet ik nog even bestellen. Al vind ik dat toch wel aardig licht voor een roze top.

De drukveer is al Malossi rood, en zo ver ik kon vinden is er geen Malossi zwart of paars voor minarelli, maar dat kan aan mij liggen want ik zweerde mensen met een paarse drukveer op minarelli gezien te hebben.

Dit is hoe de run hier boven klinkt op basis van toeren:

Iemand nog ideeën wat betreft de problemen? Met namen het uitvallen, maar voorstellen wat betreft de dip zijn natuurlijk ook welkom, scheelt weer onderdelen bestellen haha.
 
Advertisement - register to remove this

ik ken dit (uitvallen/stotteren) van penbobines van auto's die heet worden. (of dat nou hitte van de cilinderkop is of van de vonken die ze moesten leveren, ik heb die dingen vervangen en de mooie sierkap erboven weg gelaten zodat ze beter konden koelen.
er was nog iemand die ontsteking zei, dus bobine òf bougie, (ook die heb ik eens gehad, de knapte inwendig toen de motor heet werd)?
 
Flink wat maantjes verder ben ik hier maar weer is mee door gegaan.

Ik heb inmiddels een andere vertanding geprobeerd en dit maakte geen een kilometer verschil, hij topt momenteel op precies 86km/u

hiervoor zat er een standaard vertanding in:

STD primair 13/52 + STD secundair 14/43 = 12.29

En nu zit er een stage6 primaire vertanding in met een of andere niet bestaande secundaire vertanding.

Stage6 primair 13/43 + ? secundair 13/42 = 10.69

Dit heeft geen enkele kilometer verschil gemaakt en ik ben alleen trekkracht verloren.

Ook heb ik een kevlar snaar geprobeerd en ook dit heeft geen enkele kilometer verschil gemaakt.

Dus ik snap echt niet meer waarom hij niet harder gaat. Ik heb een foto bijgevoegd van de vario waarbij je kan zien hoe hoog de snaar in de vario klimt. Dit lijkt mij gewoon prima of niet?

Voor de rest is de huidige setup:
- Roze top 70cc
- 24mm PWK
- std ontsteking
- powerfilter
- Malossi x special belt
- Malossi multivar (3.2 gram rollen)
- std koppeling (rood druk en trek)

Als iemand nog ideeën heeft zou ik dat erg waarderen
 

Attachments

  • 20230323_131918.jpg
    20230323_131918.jpg
    83.5 KB · Views: 19
Flink wat maantjes verder ben ik hier maar weer is mee door gegaan.

Ik heb inmiddels een andere vertanding geprobeerd en dit maakte geen een kilometer verschil, hij topt momenteel op precies 86km/u

hiervoor zat er een standaard vertanding in:

STD primair 13/52 + STD secundair 14/43 = 12.29

En nu zit er een stage6 primaire vertanding in met een of andere niet bestaande secundaire vertanding.

Stage6 primair 13/43 + ? secundair 13/42 = 10.69

Dit heeft geen enkele kilometer verschil gemaakt en ik ben alleen trekkracht verloren.

Ook heb ik een kevlar snaar geprobeerd en ook dit heeft geen enkele kilometer verschil gemaakt.

Dus ik snap echt niet meer waarom hij niet harder gaat. Ik heb een foto bijgevoegd van de vario waarbij je kan zien hoe hoog de snaar in de vario klimt. Dit lijkt mij gewoon prima of niet?

Voor de rest is de huidige setup:
- Roze top 70cc
- 24mm PWK
- std ontsteking
- powerfilter
- Malossi x special belt
- Malossi multivar (3.2 gram rollen)
- std koppeling (rood druk en trek)

Als iemand nog ideeën heeft zou ik dat erg waarderen
Grotere vario en koppeling geprobeert?
 
Als de wegen droog zijn zal ik is de polini vario proberen van een andere aerox, maar hoort de multivar niet gewoon over de 100 te kunnen?
Dat lijkt mij wel maar er is maar 1 manier om dingen uit te sluiten, als die nu ineens harder zou gaan zou dat een hoop verklaren. Ik moet ook eerlijk zeggen dat die multivar er een beetje verglaasd uitziet.
 
Dat lijkt mij wel maar er is maar 1 manier om dingen uit te sluiten, als die nu ineens harder zou gaan zou dat een hoop verklaren. Ik moet ook eerlijk zeggen dat die multivar er een beetje verglaasd uitziet.
ik heb er nu even een polini vario op gezet en een polini halfpoulie, welke vele male groter zijn als de malossi vario en originele halfpoulie, maar ook hier, weer exact 86. Alleen nu klom de v snaar niet helemaal in de vario (zie foto) Maar er zitten geen shims in.
 

Attachments

  • 20230323_164505.jpg
    20230323_164505.jpg
    125 KB · Views: 14
nou ik heb nu een volledig andere overbrenging geprobeerd met die polini vario en half poulie en een polini koppeling met een gele drukveer voor het testen maar nog steeds exact 86, ik snap het echt niet meer. Het kan toch niks anders zijn dan de vertanding of de overbrenging? Heb letterlijk elk onderdeel nu veranderd om voor een ander te proberen, maar hij topt elke keer op exact 86.
 
Ik heb een Malossi Kevlar Minarelli Lang carter snaar geprobeerd, en 2 minarelli Malossi X-belt special snaren, ook lang carter. Hierbij staat niet specifiek een lengte maar een "Minarelli Lang carter" snaar hoort toch gewoon te passen of zeg ik iets geks?
Ik lees/hoor meer problemen met zowel de kevlar als de x-belt van malossi qua lengte voor mina, probeer eens een andere.
 
zal ff kijken of ik de nog heb liggen morgen, heb een stuk of 5 malossi v snaren maar of ik ook iets anders weet ik niet, anders bestel ik er wel even een.
Laat even weten hier, als je het opgelost krijgt met een andere snaar en vooral welk merk en type.
Ik heb er zelf nog een of andere aftermarket eronder ook, expres niet voor de kevlar gegaan door wat ik hoorde.
Maar die moet nog vervangen worden ook.
 
Volgens de Kenners ... De Hard`s Hierroo , zijn de Malossi snaren niet meer zo als vroeger .
Beste keuze is een Polini Vsnaar.
Wie weet heeft een Dozen schuiver jou een verkeerde Snaar geleverd.
Enige weken geleden heb ik een Blauwe Top op een Zip gemonteerd , met 19 mm Polini , en Yasuni R , Polini Hi Speed Vario , standaard vertanding , en dat ding loopt 120 op een Digitaal Klokkie . en valt nog veel meer uit te halen
 
Volgens de Kenners ... De Hard`s Hierroo , zijn de Malossi snaren niet meer zo als vroeger .
Beste keuze is een Polini Vsnaar.
Wie weet heeft een Dozen schuiver jou een verkeerde Snaar geleverd.
Enige weken geleden heb ik een Blauwe Top op een Zip gemonteerd , met 19 mm Polini , en Yasuni R , Polini Hi Speed Vario , standaard vertanding , en dat ding loopt 120 op een Digitaal Klokkie . en valt nog veel meer uit te halen
zou toch appart zijn als de dozen schuiven mij 5 verkeerde snaren heeft geleverd haha, maar ik ga is even een andere snaar proberen bedankt
 
Back
Top