Aerox gaat niet harder als 85 km/u

UndercoverNL

Active Member
Een goedemiddag, ben ik weer, opnieuw, had het liever zelf gedaan, maar na een weekje afstellen en van alles geprobeerd te hebben ben ik toch maar weer naar sf gekomen om is even om advies te vragen.

Het gaat weer is om mijn roze top aerox, zo als jullie weten zit er nu een 24mm c16 setup op en dat maakt behoorlijk wat toeren, alleen ben ik nu in een heel raar tafereel gelopen, hij valt namelijk uit bij de +/- 85km/u, hij wil nog een stuk harder, maar hij valt dan gewoon uit, gas geven doet daarna niks meer, geen ontploffing, en zodra je stil staat valt hij gelijk uit. Even een minuutje wachten en dan start hij weer en blaast hij rustig door (tot de 85km), het is geen warmloper want de temperatuur is gewoon normaal 45 tot 55 graden. En het gebeurt ook elke keer op die snelheid. Ik dacht eerst dat het misschien de powerjet zou zijn, dat die in werking treed bij dat toerental en dat hij daardoor verzoop, maar als ik deze afdop dan heb ik het probleem nog steeds.

Het is ook geen geleidelijke uitvaller, het is gewoon opeens, bam, 0 power, geen leven, niks, en dan mag je hem laten uitrollen en sta je stil. Je hoort zeg maar geen gestotter of iets dergelijks.
Het zal waarschijnlijk wel iets met de carb te maken hebben, maar ik kan me niet bedenken wat dan het probleem zou zijn en hoe je dat kan oplossen, want vol gas is vol gas toch? Je kan niet zo veel veranderen aan vol gas als je 30 rijd en vol gas als je 80 rijd of wel? Dit is de run:
Screenshot_20221105-152436_Drag Racer.jpg

En daar vallen dus 2 dingen op, 1 is de 6 seconde van 0 naar 30, en 2 is dus dat hij er met +/- 85 mee op houdt, dat hij daarna nog even harder ging is door wind mee haha.

De 6 seconde van 0 naar 30 is ook een apart verhaal, want heb vrijwel alles geprobeerd, maar daar komt geen verandering in, heb Malossi blauw, Malossi rood, omega zilver en omega zwart trekveren geprobeerd, maar daar komt geen verandering in, omega zwart lijkt wel op het goede moment aan te grijpen, maar hij komt daarna gewoon niet goed weg, en bij 30 km/u schiet hij dan de toeren in en blaast hij hem rustig naar de 80. Had er eerst 4.1 rollen in, nu 3.6 maar ook dat lost het niet op, het eerste wat ik nu ga proberen is 3.2g rollen, maar die moet ik nog even bestellen. Al vind ik dat toch wel aardig licht voor een roze top.

De drukveer is al Malossi rood, en zo ver ik kon vinden is er geen Malossi zwart of paars voor minarelli, maar dat kan aan mij liggen want ik zweerde mensen met een paarse drukveer op minarelli gezien te hebben.

Dit is hoe de run hier boven klinkt op basis van toeren:

Iemand nog ideeën wat betreft de problemen? Met namen het uitvallen, maar voorstellen wat betreft de dip zijn natuurlijk ook welkom, scheelt weer onderdelen bestellen haha.
 
Advertisement - register to remove this

nou ik heb even gekeken, en ik heb geen andere minarelli snaren liggen, wel heb ik een universele dayco snaar liggen met de afmetingen 16.5x792 LE
Heb deze er even in gezet aangezien deze veel langer is dan de malossi snaren, maar ook hier nauwelijks winst, nu 88 dus 2 kilometertjes.

Dus ik ga gokken op een polini snaar dan? Aangezien ik er nu een volledige polini overbrenging in heb zitten, alles oversized, de vario, halfpoulie, koppeling en poulie zijn allemaal groter dan wat ik eerst er in had, en allemaal van polini (op de poulie na volgensmij, dat weet ik niet helemaal zeker). Het enige wat niet polini is is dus de vsnaar.

Maar welke zou ik dan moeten halen? Ik zag deze voorbij komen: https://www.k-parts.nl/v-snaar-poli...kevlar-minarelli-lange-motor-speed-drive.html welke 35mm langer is dan de orginele (polini) snaren. En dus ook alleen op zoon overrange of speed drive overbrenging kan. Maar is dit echt nodig? Want 60 euro voor een snaartje word me wel heel gek. (Wat tevens niet eens zeker is te werken)

Dit is volgensmij een vervanging van origineel kwa afmetingen: https://www.k-parts.nl/v-snaar-polini-speed-belt-minarelli-lange-motor.html

Maar ik heb geen idee wat de lengte van een originele snaar is / van de malossi snaren.
 
Als je Vario etc Overrange is , moet je eenOverrange Vsnaar hebben.
lijkt mij dat je deze moet hebben :
Breedte: 17,8 mm
Hoogte: 9,5 mm
Lengte: 785 mm
Let op: Deze v-snaar past alleen bij gebruik van een Overrange of Speed Drive.
 
Last edited:
Als je Vario etc Overrange is , moet je eenOverrange Vsnaar hebben.
lijkt mij dat je deze moet hebben :
Breedte: 17,8 mm
Hoogte: 9,5 mm
Lengte: 785 mm
ik heb dus ook een standaard koppeling, poulie en halfpoulie en een malossi vario welke er eerst altijd standaard inzaten, daar kan dan wel gewoon een normale snaar in, maar is de malossi vario en standaard halfpoulie niet al een limitatie van snelheid? Zeg maar dat je perse een overrange overbrenging moet hebben om harder dan 86 te gaan?
Post automatically merged:

@Circusofinsanity, wat zit er allemaal in jouw overbrenging als ik vragen mag? Heb je nog een std formaat halfpoulie, vario en poulie? Of ook oversized?
 
Last edited:
Aangezien ik er nu een volledige polini overbrenging in heb zitten, alles oversized, de vario, halfpoulie, koppeling en poulie zijn allemaal groter dan wat ik eerst er in had, en allemaal van polini (op de poulie na volgensmij, dat weet ik niet helemaal zeker).
Ik kan het FF niet volgen ... wat zit er nu in ? of is het een mengel moesje bij elkaar .
Zet er eens een geheel standaard Vario en Koppeling in .Kijken wat er dan gebeurt.
Ik heb paar weken terug een Blauwe Top op een Zip gemonteerd , met 19 mm Polini , er zat en zit een Yasuni R onder.
Vario is Polini , en dat ding knalt 120 / 125 op digitaal Tellertje.
 
Ik kan het FF niet volgen ... wat zit er nu in ? of is het een mengel moesje bij elkaar .
Zet er eens een geheel standaard Vario en Koppeling in .
Ik heb paar weken terug een Blauwe Top op een Zip gemonteerd , met 19 mm Polini , er zat en zit een Yasuni R onder.
Vario is Polini , en dat ding knalt 120 / 125 op digitaal Tellertje.
Oke even op een rijtje:
Ik heb het afgelopen jaar gereden met deze overbrenging:

- Malossi Multivar (net zo groot als originele variateur meen ik)
- Standaard halfpoulie
- Standaard koppeling
- Standaard poulie
- Malossi X-Special V-Snaar
- Standaard vertanding
Dit blaast enorm hard en is met 7 seconde op de 80km/u
Maar gaat dus niet harder als 86km/u

Op dit moment, om te testen, zit dit er in:

- Polini Oversized Vario (geen idee welke, maar er gaan 19x15.5 rollen in en hij is een stuk groter als mijn multivar)
- Polini Halfpoulie (ook een stuk groter als mijn originele halfpoulie)
- Polini 3g koppeling
- Onbekende poulie (wel groter als mijn originele poulie, en ook breder, maar geen idee welke of van welk merk deze is)
- Malossi X-Special V-Snaar
- Stage6 vertanding

met geen van twee de setups gaat hij harder als 86, ondanks dat zowat elk onderdeel van de huidige setup met de polini overbrenging wel een stuk groter is als mijn vorige multivar setup. Wat wel het verschil is is dat de vsnaar met de multivar (bijna) bovenin komt en bij de polini vario niet. Maar ook met een universele (veel langere) dayco snaar (16.5x792 LE) komt de snaar nog steeds niet bovenin de vario en loopt hij nog steeds maar 88.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Mijn voornamelijkste vraag is, of iemand kan bevestigen dat met mijn eerste setup topsnelheden hoger dan 100 mogelijk zijn, of dat deze standaard halfpoulie en malossi vario gewoon niet harder als 86 kunnen.

En mijn tweede vraag is, als dit het geval zou zijn, waarom gaat de polini setup dan ook maar 86? Ondanks dat alles hier oversized is.
 
Oke even op een rijtje:
Ik heb het afgelopen jaar gereden met deze overbrenging:

- Malossi Multivar (net zo groot als originele variateur meen ik)
- Standaard halfpoulie
- Standaard koppeling
- Standaard poulie
- Malossi X-Special V-Snaar
- Standaard vertanding
Dit blaast enorm hard en is met 7 seconde op de 80km/u
Maar gaat dus niet harder als 86km/u

Op dit moment, om te testen, zit dit er in:

- Polini Oversized Vario (geen idee welke, maar er gaan 19x15.5 rollen in en hij is een stuk groter als mijn multivar)
- Polini Halfpoulie (ook een stuk groter als mijn originele halfpoulie)
- Polini 3g koppeling
- Onbekende poulie (wel groter als mijn originele poulie, en ook breder, maar geen idee welke of van welk merk deze is)
- Malossi X-Special V-Snaar
- Stage6 vertanding

met geen van twee de setups gaat hij harder als 86, ondanks dat zowat elk onderdeel van de huidige setup met de polini overbrenging wel een stuk groter is als mijn vorige multivar setup. Wat wel het verschil is is dat de vsnaar met de multivar (bijna) bovenin komt en bij de polini vario niet. Maar ook met een universele (veel langere) dayco snaar (16.5x792 LE) komt de snaar nog steeds niet bovenin de vario en loopt hij nog steeds maar 88.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Mijn voornamelijkste vraag is, of iemand kan bevestigen dat met mijn eerste setup topsnelheden hoger dan 100 mogelijk zijn, of dat deze standaard halfpoulie en malossi vario gewoon niet harder als 86 kunnen.

En mijn tweede vraag is, als dit het geval zou zijn, waarom gaat de polini setup dan ook maar 86? Ondanks dat alles hier oversized is.

Mijn Aerox is nu voorzien van een overrange set van malossi, met een rode drukveer alleen maar ziekte veel toeren gaat die maximaal 30 - 40. Met een witte drukveer 85.

Dus ik denk dat je even moet kijken of die achterpully wel helemaal uitklapt. Misschien kun je m nog verstellen?
 
Mijn Aerox is nu voorzien van een overrange set van malossi, met een rode drukveer alleen maar ziekte veel toeren gaat die maximaal 30 - 40. Met een witte drukveer 85.

Dus ik denk dat je even moet kijken of die achterpully wel helemaal uitklapt. Misschien kun je m nog verstellen?
is inmiddels al gefixed met een overrange, gaat nu 115
 
is inmiddels al gefixed met een overrange, gaat nu 115
Ik liep/loop tegen zo'n beetje dezelfde problemen aan, ik zocht het in m'n achterpoelies.
Ook de normale Malossi vario. en ook 84/86 km/ph GPS. (geen overrange of MHR 2008)
Waarvan de snaar niet helemaal bovenin kwam met zowel de malossi snaar als de polini en dayco.
En zwarte top performance 70cc met een sito plus.
De overrange set heeft voor jou alles opgelost?
Nu zet ik te twijfelen, die overrange set niet een beetje overkill voor mijn setup.
 
Back
Top