Huzz

020
Goede dag iedereen,

Heb een aantal dagen geleden een aerox frame gekocht van het bouwjaar 2014. Alleen vroeg ik me af of dit een frame is voor de 2 takt (wat ik namelijk wou) of een 4 takt frame is? Heb namelijk de zelfde dag een gereviseerde minarelli horizontaal 2t blok gehaald uit 1998 (kwam later pas achter dat het een blok is van 1998) en vroeg me dus ook af of dit dus eronder ook past?

Toen ik heb namelijk kocht kreeg ik een normale monoseat erbij met paar andere onderdelen. Alleen vraag ik me nu af is dit nou eentje met een zitje aan de achterkant waardoor iemand kan bijzitten? Of kan ik hem gwn een monoseat ervan maken?

Als iemand me hierbij zou kunnen helpen zal ik het zeer op prijs stellen.
 
Advertisement - register to remove this

Maak even een foto van het frame (zonder je nummers te laten zien)

Misschien aan het model van het frame wel te zien.

Maar je had het voor de koop al moeten navragen of het een 2takt of 4takt frame is. Vraag dit zelf vaak wel gewoon na.. Wil gewoon zekerheid hebben dat het ook klopt wat ik koop.
 
Maak even een foto van het frame (zonder je nummers te laten zien)

Misschien aan het model van het frame wel te zien.

Maar je had het voor de koop al moeten navragen of het een 2takt of 4takt frame is. Vraag dit zelf vaak wel gewoon na.. Wil gewoon zekerheid hebben dat het ook klopt wat ik koop.
dit is de frame (update heb aan de verkoper gevraagd en het is een 2takt.)

Vroeg me namelijk ook af vanaf welke bouwjaar ik een voorvork kan plaatsen in de aerox frame uit 2014, want op internet zie ik niet een te koop staan van bijvoorbeeld vanaf 2013, alleen maar vanaf 2002. Betekent dit dat elke soort voorvork (qua merk) vanaf 2002 past tot de frames van nu?
 

Attachments

  • Image (2).jpeg
    Image (2).jpeg
    274.5 KB · Views: 15
Last edited:
foto kan je beter zijwaards maken.


Kan een 2takt zijn als ik deze advertentie moet geloven:


Zelfde frame alleen van 2010.. Geen idee of dat 4takt al in was.. Maar volgens mij begon dat past net in 2011 of zo.



Als ik deze advertentie zie:


En is dat linker frame is ook van een aerox, zal dat het oude frame zijn, en de rechts het nieuwe (zelfde die jij ook hebt)




En deze is een 2005 frame voor aerox:


Lijkt op die van jou en in die tijd was er nog geen 4takt aerox te bekennen.. Dus ik denk dat je toch een 2takt frame hebt.
 
Last edited:
foto kan je beter zijwaards maken.


Kan een 2takt zijn als ik deze advertentie moet geloven:


Zelfde frame alleen van 2010.. Geen idee of dat 4takt al in was.. Maar volgens mij begon dat past net in 2011 of zo.



Als ik deze advertentie zie:


En is dat linker frame is ook van een aerox, zal dat het oude frame zijn, en de rechts het nieuwe (zelfde die jij ook hebt)




En deze is een 2005 frame voor aerox:


Lijkt op die van jou en in die tijd was er nog geen 4takt aerox te bekennen.. Dus ik denk dat je toch een 2takt frame hebt.
aangezien het zelfde frame lijkt kan ik dan gewoon onderdelen gebruiken van bijvoorbeeld bouwjaar uit 2009 of 2011?
Bijvoorbeeld een voorvork, want op internet zie ik niet een te koop staan van bijvoorbeeld vanaf 2013, alleen maar vanaf 2002. Betekent dit dat elke soort voorvork (qua merk) vanaf 2002 past tot de frames van nu?
 
Last edited:
denk het wel.. Normaal word het balhoofd niet zo heel snel veranderd.
als ik het goed heb en verbeter me als ik het fout zeg waren de oude aerox modellen tot 2013 gemaakt. En aangezien mijn frame uit 2014 komt en uitsprekend lijkt op de andere 2takt frames, kan ik dan niet op mijn frame ook de "oude" aerox kappenset, ipv duo zadel een monoseat en km teller gebruiken ipv dat lelijke neos look a like km teller?
 
Passen er oude onderdelen op want ik heb een 2014 2t aerox maar vind die nieuwe kappen en dat achterlicht niet mooi kan ik de kappen en achterlicht van het oude model erop zetten?
 
als ik het goed heb en verbeter me als ik het fout zeg waren de oude aerox modellen tot 2013 gemaakt. En aangezien mijn frame uit 2014 komt en uitsprekend lijkt op de andere 2takt frames, kan ik dan niet op mijn frame ook de "oude" aerox kappenset, ipv duo zadel een monoseat en km teller gebruiken ipv dat lelijke neos look a like km teller?
Probeer t uit…..
 
Wat bedoel je?
Of je nog geprobeerd had te doen wat hieronder staat en wat je conclusies uiteindelijk zijn geworden.
als ik het goed heb en verbeter me als ik het fout zeg waren de oude aerox modellen tot 2013 gemaakt. En aangezien mijn frame uit 2014 komt en uitsprekend lijkt op de andere 2takt frames, kan ik dan niet op mijn frame ook de "oude" aerox kappenset, ipv duo zadel een monoseat en km teller gebruiken ipv dat lelijke neos look a like km teller?
 
Of je nog geprobeerd had te doen wat hieronder staat en wat je conclusies uiteindelijk zijn geworden.
Oh, ik kwam erachter dat ik een zeldzame frame had van t oude model aerox die in 2014 is geproduceerd. Voor de rest was alles gwn oke en is t in principe gwn net als de andere oude modellen.
 
Back
Top