aerox elektronica clamps

ModKid

1000+ post
ff vraagje, ja heb de search al gebruikt:

Hoe krijg ik die verotte imbus boutjes los van die "clamps" waar rechts je gaskabel in gaat naar je gashendel, waar je je achteruit kijk spiegels enzo in doet.

die imbus boutjes draaien mijn imbus sleuteltjes helemaal verrot :S....
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt mij gewoon met een inbus sleutel, misschien heb je beetje gare inbusset. Maar probeer er eens wat kruipolie oid in de spuiten. Je moet de bout misschien ook eerst laten schrikken zoals ze dat zo mooi zeggen. Met snelle krachtige slagen/klappen.
 
hrmmss, mischien op me boormachine zetten, ff rond tikken, ik ben niet verder gaan kutten toen ik mijn imbus sleuteltjes verrot zat te draaien :S dadelijk draai ik me bout verrot ( waar je imbus sleutel in gaat ) maar het zit echt enorm vast.
 
tja , goed gereedschap is het halve werk zeggen ze.......

maarja , als je dan eenmaal een goede sleutel hebt en hij breekt af dan is het nog geen ramp want meestal gaat ie wel los al ie afgeknapt is (met een beetje wd-40 ofzo...) gaat ie dan nog niet los moet je m uitboren met een klein boortje en dan steedts iets groter totdat bijna alles eruit is , dan kun je de draadtap er even doorheen halen en klaar is Klara!
 
Tegenwoordig is het mijn gewoontje om in schroefjes die ik niet los krijg (imbusjes, torx, kapotte kruiskop) er een gleuf in te dremellen, en hem er met een schroevendraaier uit te draaien. Werkt perfect, je moet alleen wel die ruimte hebben bij het schroefje, en een dremel met slijpschijfje :)
 
Back
Top