Aerox electrishe choke probleem?

Gilera_Gsm.

Well-Known Member
Hoi, ik heb het vermoeden dat de electrishe choke van mn aerox constant aanstaat.
Setup is zo goed als standaard maar hij verbruikt enorm veel.
Als de scooter warm is komt die ook amper van zn plaats bij een stoplicht oid.
Je hoort de motor echt moeite doen en beetje verzuip geluid geven.
Zelfs als de scooter op zn standaard staat als de motor warm is en je geeft volgas trekt hij het amper, pas bij +-7000 RPM begint hij erdoor te komen.

Setup: DR50 cc
Sito +
Hebo vario 4.3 gr rollen
hebo drukveer Zwart.

Hoe kan ik mn choke testen op goede werking?
Groetjes.
 
Advertisement - register to remove this

Hmz ok heb de carb open gedaan en vind het een raar geval, tis een met een ijzeren vlotterbak, geen stationiar sproeier of choke sproeier enkel 2 kleine lange buisjes, dan heb je nog een buis in het midden waardat de hoofdsproeier inzit deze is maat 90. De gasnaald stond op de hoogste stand, heb deze nu int midden gezet, straks eens kijken of hij beter loopt.
oja de prop is uit de luchtfiter.

het is iig de std carb van deze rox denk ik, enig idee wat voor carb het is melf?
 
Met gasnaald in middelste stand is het probleem van wegtrekken verholpen. Maar bij volgas zakt hij vanaf de 60 km/u helemaal in net alsof hij geen vonk meer krijgt oid en maakt een beuuuh geluid. tot aan de 60 rijd en trekt de scooter gewoon goed.

iemand een idee? moet ik groter of kleiner in sproeier?
 
dat ligt eraan ,het kan nog te klein zijn als bijv. de prop uit het filter is oid..

maar kan ook bijv. valse lucht zuigen.

de carb die erachter zit is een nieuwere type , daar kan maarzo vrij groot in moeten.

ik zou eens met 94/96 beginnen , en dan naar beneden werken , maar NOOIT andersom!!
 
Ok melf bedankt voor je uitleg. probleem is dat dit van die rare sproeiers zijn het draad gedeelte is dikker dan de sproeier zelf, er zit geen "kopje" op de sproeier zeg maar. zou er een "dellorto" sproeiers inpassen? :s de prop is idd uit de luchtfilter was er al uit toen ik hm kocht.

BlackRox 2k7 het is zelfs een 50cc dr :p.
 
peogeut sproeiers? in een aerox? hoezo dat dan? gewoon minarelli toch lijkt me..

leg mij eens uit wat een Minarelli is dan?

want behalve Minarelli verticaal , horizontaal , lucht of watergekoeld zijn er nog 10 tallen verschillen onderling per merk scooter in de Minarelli motoren..

en 1 daarvan is de carburateur , waar er ook nog een heleboel verschillende van zijnvoor alleen minarelli horizontaal...
 
leg mij eens uit wat een Minarelli is dan?

want behalve Minarelli verticaal , horizontaal , lucht of watergekoeld zijn er nog 10 tallen verschillen onderling per merk scooter in de Minarelli motoren..

en 1 daarvan is de carburateur , waar er ook nog een heleboel verschillende van zijnvoor alleen minarelli horizontaal...

:X
 
Back
Top