Aerox draait niet goed na lang stilstaan.

PIABOOST

Piaboost
Mijn vriendin had nog een Aerox staan van 2006 die nu een jaar of 4 niet meer gedraaid heeft. We willen hem verkopen maar hij starte natuurlijk niet.

Nu heb ik de carburator goed zuiver gemaakt, sproeiers uitgeblazen, luchtfilter zuiver gemaakt, nieuwe bougie gemonteerd, nieuwe batterij en verse benzine erin gedaan.

Nu start de scooter van de eerste keer kicken, maar hij valt na een paar seconde uit.
Ook als ik gas geef valt hij stil, tenzij ik men vinger gedeeltelijk op de luchtfilter aanzuig houdt. Dan blijft hij wel draaien en kan ik gas geven. De membraamkleppen en spruitstuk heb ik ook al gecontroleerd, en een nieuwe pakking ingestoken om ook dit uit te sluiten.

Ik heb de automatische choke vervangen aangezien ik dacht dat hier het probleem inzat, maar nog steeds heb ik hetzelfde probleem.

De scooter heeft nog geen 3000kms, en is compleet origineel.

Heeft iemand een idee wat het nog kan zijn?

Het enigste wat ik me nog kan bedenken is valse lucht, maar aangezien de scooter eigenlijk nog in compleet originele en nieuwe staat is, en nog geen 3000kms heeft lijkt me dit sterk.
Ook als ik een licht ontvlambare vloeistof spuit zoals startpiloot, deo of iets dergelijks rond het blok zoals rond de carburator, keerring aan vario zijde en cilinder enzo, gaat hij niet hoger in toeren.

Ik ben bijna ten einde raad dus.

Als iemand nog een idee heeft, hoor ik het graag...
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top